Bertille Toledano, invloedrijke vrouw op Orbit

Innovation / Marketing / Media / News / People

Bertille Toledano

Bertille Toledano

Orbit by Pub is een sterke vrouw rijker. Bertille Toledano, voorzitster van BETC Paris, startte haar carrière in 1994 bij Saatchi & Saatchi. Daarna werkte ze in verschillende internationale bureaus waaronder Young & Rubicam en BBDO, waar ze steeds strategische posities bekleedde: strategic planning, development director (CLM/BBDO), strategic planning director (Young & Rubicam Paris), managing director en vice president in charge of strategy and development (CLM/BBDO). In 2012 vervoegde ze zich bij BETC, waar ze in februari 2013 tot voorzitter benoemd werd. Ze speelde er een sleutelrol in de transformatie en ontwikkeling van het bureau tijdens de verhuizing van Parijs naar het nieuwe hoofdkantoor in Pantin in 2016. Het voormalige graanpakhuis is vandaag geëvolueerd naar een creatieve werkplaats met 1000 werknemers, commerciële partners en een cultureel centrum dat de naam Magasins généraux’ draagt. 

In 2017 kreeg Bertille een plaats in de lijst van invloedrijke vrouwen van Ad Age. Zo was ze bijvoorbeeld drijvende kracht achter de succesvolle ‘Save Our Species’-campagne van Lacoste, die in 2018 het beroemde krokodillenlogo heeft vervangen door bedreigde diersoorten. Als drager van culturele instellingen zoals de Philharmonie de Paris en het Musée de l'immigration is BETC een belangrijke speler in de ontwikkeling van een beter Parijs. Ze gelooft in deze betrokkenheid en de sociale en culturele voetafdruk van het bureau.

Tijdens de tweede editie van onze conferentie gewijd aan duurzame ontwikkeling zal Bertille Toledano al uw vragen beantwoorden op vlak van duurzame marketing. Onze invalshoek is niet voor niets Change is now!’ Waar wacht u nog op? Reis mee de Orbit in en schrijf u in.