Best of Activation en Best of Content Awards stellen jury voor

Agenda / Awards / News

BOA 2019Er werden niet alleen massaal cases ingediend voor de Best of Activation Awards (157 inzendingen uit 32 bureaus dingen mee naar een BOA), ook de tweede editie van de Best of Content Awards loopt als een trein. Maar liefst 26 bureaus wagen met 107 inzendingen hun kans om een Gouden, Zilveren, Bronzen, Craftsmanship of Press Award mee naar huis te nemen tijdens de tweede editie van de BOCA’s.

De Best of Activation Awards zijn een initiatief van het Expert Center Brand Activation van de acc. Ze worden toegekend door een Jury van Adverteerders onder voorzitterschap van Bart Swings (Luminus EDF) en verwelkomt 8 nieuwe juyleden, Philippe Jaimain (RTL), Lolita Swanet (Volvo), Yves Leemans (LG Benelux), An Van de Velde (Pearle), Caroline Joris (Fed), Tom Robberechts (Cornet) en Els Lagrou (Febelfin). Ze vervoegen zich bij Nele Baeyens (Medialaan), Delphine Baise (ING), Sebastien Campopiano (Effem), Nathalie Erdmanis (AG Insurance), Dave Froidcoeur (Carrefour), Carl Gypens (Orange) en Tom Moons (SOS Kinderdorpen).

Dieter De Ridder (DDB), de voorzitter van de Creatieve Jury, krijgt een groep van 13 creatieven onder zich: Dries De Wilde (Duval Guillaume), Marc Vanderheyden (FamousGrey), Jens Mortier (mortierbrigade), Koen Van Deun (de vloer), Kwint De Meyer (Publicis), Philippe Fass (Happiness), Arnaud Pitz (BBDO), Pieter Staes (Wunderman), Steven Janssens (TBWA), Kristof Snels (LDV United!), Sam De Win (Prophets), Kenny Timmermans (Done by Friday) en Pelle Craen (Altavia ACT). Daarnaast bekroont ook de vakpers enkele campagnes. De persjury bestaat onder andere uit Damien Lemaire (MM) en Astrid Jansen (PUB)Na een eerste online jurering beslissen de verschillende jury’s op 4 april welke inzendingen met een BOA Award naar huis zullen gaan tijdens de Ceremony op 9 mei in Area 42 te Schaarbeek.BOCA

De Best of Content Awards zijn een initiatief van Custo, de vakvereniging van de contentmarketingbureaus, dat onderdeel is van acc. De “Content Strategy Awards” en de “Content Distribution and Promotion Awards” worden uitgereikt door een Jury van opdrachtgevers onder voorzitterschap van Magda Trullemans (Orange) en haar team van volgende juryleden: Michelle Claes (JBC), Bert Van Loon (#CMFF), Katrien Merckx (bpost), Valérie De Smet (Carrefour), Ronald Geens (DNS Belgium), Mikhail Goossens (Essent België), Jonas Braun (Lidl), Cecilia Bernadou (ING) en Iris Van den Brande (Takeda).

De Content Craftsmanship Awards worden uitgereikt door een selecte groep van zelfstandige vakmensen o.a.: Peter Van Puyvelde (The Bridge), Fred Bouchard (MM), Wim De Mont (PUB), Tatjana Raman (bpost), AJ Huisman (#CMFF), Frederik Braem (Brightfish) aangestuurd door Wim Demyttenaere (Wimpuls)Zij vellen hun verdict op 2 april en de winnende cases worden ook op 9 mei aangekondigd tijdens de BOCA Night, die - net als de BOA’s – in Area 42 plaatsvindt, maar in een andere zaal.

Inschrijven voor de BOA Award Night: http://bestofactivation.be/en/awards-night.

Inschrijven voor de BOCA Award Night: http://bestofcontent.be/en/awards-night.