Het Best of OOH-platform telt drie nieuwe bekroonde campagnes onder de vijf cases die werden toegevoegd op het platform door de expertjury na hun zitting, vorige week in de kantoren van JCDecaux.
Uit de twintig ingestuurde cases uit de periode van het tweede kwartaal 2023, selecteerde de jury van Best of OOH, die bestaat uit specialisten onder adverteerders en regie- en mediabureaukant, er vijf die als inspirerende voorbeelden van het excellent gebruik van OOH media op het platform worden toegevoegd. Het gaat om campagnes voor de merken SOS Kinderdorpen, Bebat, Fanta, Samsung en Warner Bros Discovery in samenwerking met Nissan. Deze campagnes blonken uit door de innovatieve benadering van het medium of de combinatie met andere technieken zoals activering via sociale media. De jury selecteerde ook vier voorbeeldige visuals die uitblinken door hun stopping power, voor Land Rover, Panos, Oatly en X20. Al deze cases worden toegevoegd aan het online platform www.best-of-ooh.be.
Drie cases kregen van de jury een kroontje, wat betekent dat zij een wezenlijke bijdrage leveren aan de evolutie van het medium. Het gaat om volgende cases:
SOS Kinderdorpen
“Deze campagne had een dubbel doel,” aldus Harold Masquelier (JCDecaux). “De NGO bekender maken, maar ook duidelijk maken dat ook in België kinderen soms in bedreigende situaties zitten. Ze verwerkten 3D in het campagnebeeld dat op digitale schermen getoond werd en gebruikten de OOH planner om nog doelgerichter hun panelen in te zetten.” “Een creatie die eruit springt,” is de reactie van Perrine De Keyzer (Proximus). “En geweldig dat de adverteerder optimaliseringstools heeft ingezet. Dat komt de impact van de campagne ten goede.”
(zie foto bovenaan)
Fanta
Op een woensdagnamiddag palmde Fanta (The Coca-Cola Company) winkelcentrum Dockx in Brussel in. Ter gelegenheid van de jaarlijkse nieuwe smaak van de frisdrank werd een pop-up opgezet. Die gaf bezoekers een 360° ervaring. Zowel de geur, smaak als het tactiele werden gestimuleerd in een bakkerij die aanbood met de nieuwe smaak. Kers op de taart was de selfie die je er kon nemen. Geen toeval dus dat influencers werden uitgenodigd om er een filmpje of foto te komen maken.
Samsung
Ter gelegenheid van de lancering van de Samsung Galaxy S23 werd metrostation Louise volledig omgebouwd tot een exotische tuin. De metamorfose was compleet: van schermen over roltrappen tot de vloeren van het metrostation. “Kers op de taart was het bushok bovenaan het metrostation,” zegt Jos Van Campenhout (Outsight). “Dat kreeg ’s avonds een ‘nightography’-effect door het gebruik van backlights.”
Ter herinnering, het Best of OOH-platform heeft als bedoeling om de best practices in de sector te delen om de uiteenlopende mogelijkheden van out-of-home beter bekend te maken en te inspireren met vernieuwend werk.