Betaalbare feesten... dankzij ALDI en Serviceplan

Crea / News

Serviceplan en ALDI onthullen hun nieuwe eindejaarscampagne. Daar werd, na het succes van de eindejaarscampagne voor 2021, naar uitgekeken, zeker nadat in oktober een Effie Bronze werd gewonnen. De boodschap van de nieuwe campagne is dat ALDI de ideale supermarkt is voor heerlijk betaalbare festiviteiten, zowel voor als tijdens de feestdagen, omdat het een breed assortiment kwaliteitsproducten tegen lage prijzen aanbiedt. Bovendien lanceert ALDI speciaal voor de feestdagen een tijdelijk assortiment van hun merk "Excellence": hoogwaardige, laaggeprijsde feestmaaltijden met keuzes van voorgerechten tot desserts. 

De campagne is uitgewerkt in twee verschillende TVC's. De eerste, die al begin november beschikbaar is, neemt het perspectief van de kijker aan op de voorbereiding van de feestdagen om hen aan te moedigen ALDI als supermarkt te overwegen. De eindejaarsheld van ALDI, Willie Witloof, is opnieuw te zien in de campagne als consumentengids. In de tweede TVC, die eind november wordt uitgezonden, wordt Willie voorgesteld als de redder van de feestdagen, altijd klaar om lege borden te vullen en de gasten te vermaken. Serviceplan heeft met haar klant ALDI een 360° communicatiecampagne ontwikkeld: TVC's, OLV's, OOH en DOOH assets, POS-Instore, een social media campagne, digitale owned/paid/online billboard assets, een radiospot en owned print. 

De eindejaarscampagne is het resultaat van een samenwerking tussen ALDI, Serviceplan, Plan.Net (Serviceplan Group) voor het digitale gedeelte, Publicis en Mediaplus (Serviceplan Group) voor de media, het socialmediabureau Pivott, het full service agency BOA en het productiehuis De Machine in samenwerking met Divide. 

Credits

Client: ALDI

Contacts: Marcom-team ALDI

Agency: Serviceplan

Account Director: Kathleen Driscart

Account team: Josine Sanfilippo, Lise Van der Veken, Emerson de Oliveira

Strategy: Dimitrios Lemonias

Creative Director: Tony Naudts-Ducène

Creative Team: Thierry Wiebking, Han Van den Hoof, Manuel Sarraf, Bruno Hansen

DTP: Sylvain Kasprzyk, Bernard Durant, Denis Roumegoux, Christopher Perri

Motion Design: Bert Landeloos, Dorian Colin

RTV Producer: Annemie Decorte 

Production Company: De Machine
Executive producer: Dimitri De Wolf
Producer: Jeroen Berx
Post production supervisor: Gert Wassink
Director: Jorrit Stollman
DOP: Piet Deyaert
Character Design: Robin Raaphorst

Post production Company: Divide
Executive producer: Maarten Baert
Post production producer: Cedric Van der Kelen
Set vfx supervision: Dean De Coster
Character Modeling and Shading: Nico Cluckers
3D and compositing Artists: Dean De Coster, Matthias De Muer & Sebastien Teixeira
2D Animation: Jan-Baptist De BondtAnimation Studio: Rabbit Hole
Animation: Reinout Swinnen & Edwin De Loor
Lighting: Bram Van Rompaey, Elien De Laet & Zander Meykens
Rendering: Bram Van Rompaey

Rigging: Kippcase rigging studio

Sound Production & Music: Sonhouse

KV Photography/retouche: BOA

Digital Agency: Plan.Net - Amandine Devlieghere, Stephany Vandenberghe, Sami El Nakadi, Bilal Bounour, Steven Wauters

Digital Media Agency: Mediaplus – Bernard Lantannois

Social Media Agency: Pivott – An Bontemps

Media Agency: Publicis – Shirly Dupac, Maarten Keyen, Samy Belakbir

Folder: BOA - Ulrich Tallieu