Betaalbare feesten... dankzij ALDI en Serviceplan
Serviceplan en ALDI onthullen hun nieuwe eindejaarscampagne. Daar werd, na het succes van de eindejaarscampagne voor 2021, naar uitgekeken, zeker nadat in oktober een Effie Bronze werd gewonnen. De boodschap van de nieuwe campagne is dat ALDI de ideale supermarkt is voor heerlijk betaalbare festiviteiten, zowel voor als tijdens de feestdagen, omdat het een breed assortiment kwaliteitsproducten tegen lage prijzen aanbiedt. Bovendien lanceert ALDI speciaal voor de feestdagen een tijdelijk assortiment van hun merk "Excellence": hoogwaardige, laaggeprijsde feestmaaltijden met keuzes van voorgerechten tot desserts.
De campagne is uitgewerkt in twee verschillende TVC's. De eerste, die al begin november beschikbaar is, neemt het perspectief van de kijker aan op de voorbereiding van de feestdagen om hen aan te moedigen ALDI als supermarkt te overwegen. De eindejaarsheld van ALDI, Willie Witloof, is opnieuw te zien in de campagne als consumentengids. In de tweede TVC, die eind november wordt uitgezonden, wordt Willie voorgesteld als de redder van de feestdagen, altijd klaar om lege borden te vullen en de gasten te vermaken. Serviceplan heeft met haar klant ALDI een 360° communicatiecampagne ontwikkeld: TVC's, OLV's, OOH en DOOH assets, POS-Instore, een social media campagne, digitale owned/paid/online billboard assets, een radiospot en owned print.
De eindejaarscampagne is het resultaat van een samenwerking tussen ALDI, Serviceplan, Plan.Net (Serviceplan Group) voor het digitale gedeelte, Publicis en Mediaplus (Serviceplan Group) voor de media, het socialmediabureau Pivott, het full service agency BOA en het productiehuis De Machine in samenwerking met Divide.
Credits
Client: ALDI
Contacts: Marcom-team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Josine Sanfilippo, Lise Van der Veken, Emerson de Oliveira
Strategy: Dimitrios Lemonias
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creative Team: Thierry Wiebking, Han Van den Hoof, Manuel Sarraf, Bruno Hansen
DTP: Sylvain Kasprzyk, Bernard Durant, Denis Roumegoux, Christopher Perri
Motion Design: Bert Landeloos, Dorian Colin
RTV Producer: Annemie Decorte
Production Company: De Machine
Executive producer: Dimitri De Wolf
Producer: Jeroen Berx
Post production supervisor: Gert Wassink
Director: Jorrit Stollman
DOP: Piet Deyaert
Character Design: Robin Raaphorst
Post production Company: Divide
Executive producer: Maarten Baert
Post production producer: Cedric Van der Kelen
Set vfx supervision: Dean De Coster
Character Modeling and Shading: Nico Cluckers
3D and compositing Artists: Dean De Coster, Matthias De Muer & Sebastien Teixeira
2D Animation: Jan-Baptist De BondtAnimation Studio: Rabbit Hole
Animation: Reinout Swinnen & Edwin De Loor
Lighting: Bram Van Rompaey, Elien De Laet & Zander Meykens
Rendering: Bram Van Rompaey
Rigging: Kippcase rigging studio
Sound Production & Music: Sonhouse
KV Photography/retouche: BOA
Digital Agency: Plan.Net - Amandine Devlieghere, Stephany Vandenberghe, Sami El Nakadi, Bilal Bounour, Steven Wauters
Digital Media Agency: Mediaplus – Bernard Lantannois
Social Media Agency: Pivott – An Bontemps
Media Agency: Publicis – Shirly Dupac, Maarten Keyen, Samy Belakbir
Folder: BOA - Ulrich Tallieu
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]