Barack Obama, Donald Trump, Kim Kardashian, Kendall Jenner, 50 Cent, Ellen De Generes, Emma Watson, Kate Upton en zelfs de oprichter van Twitter... Voor zijn lancering op de Amerikaanse markt besloot de Franse start-up Back Market om te werken met ’s werelds grootste influencers. Nu ja, zoiets.
Back Market werd opgericht in Frankrijk 2014 en is een van de marktleiders voor gerenoveerde smartphones en huiselektronica. Het bedrijfsidee is eenvoudig: Back Market koopt oude producten van privé-personen (de grootste sector is smartphones), repareert ze en verkoopt ze door via zijn website. Het concept sluit aan bij veranderende gewoonten van consumenten en een toegenomen zorg voor duurzaamheid.
Toch zijn de Verenigde Staten nog steeds terughoudender tegenover het idee van gerenoveerde producten. Back Market vroeg daarom aan BETC om een concept te vinden dat de aandacht zou trekken van zelfs de meest sceptische potentiële klanten. Het resultaat? “De grootste online influencercampagne ooit”: ‘Refurbished Tweets’, een Twitter-campagne waarin oude tweets van bekendheden van onder het stof werden gehaald om hen de smartphone van hun dromen te bezorgen.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]