Barack Obama, Donald Trump, Kim Kardashian, Kendall Jenner, 50 Cent, Ellen De Generes, Emma Watson, Kate Upton en zelfs de oprichter van Twitter... Voor zijn lancering op de Amerikaanse markt besloot de Franse start-up Back Market om te werken met ’s werelds grootste influencers. Nu ja, zoiets.
Back Market werd opgericht in Frankrijk 2014 en is een van de marktleiders voor gerenoveerde smartphones en huiselektronica. Het bedrijfsidee is eenvoudig: Back Market koopt oude producten van privé-personen (de grootste sector is smartphones), repareert ze en verkoopt ze door via zijn website. Het concept sluit aan bij veranderende gewoonten van consumenten en een toegenomen zorg voor duurzaamheid.
Toch zijn de Verenigde Staten nog steeds terughoudender tegenover het idee van gerenoveerde producten. Back Market vroeg daarom aan BETC om een concept te vinden dat de aandacht zou trekken van zelfs de meest sceptische potentiële klanten. Het resultaat? “De grootste online influencercampagne ooit”: ‘Refurbished Tweets’, een Twitter-campagne waarin oude tweets van bekendheden van onder het stof werden gehaald om hen de smartphone van hun dromen te bezorgen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]