Bic maakt vrouwen – wéér – boos

“Look like a girl. Act like a lady. Think like a man. Work like a boss.” De slogan van de Zuid-Afrikaanse campagne van Bic op de sociale media leverde het merk vooral negatieve aandacht op, te meer omdat ze uitgerekend op Nationale Vrouwendag liep. Bic maakte een en ander des te erger op door een halfslachtige verontschuldiging te posten alvorens de campagne te schrappen. Waarna een tweede verontschuldiging nodig was. Bic belooft “nooit meer” een vergelijkbare fout te maken.
In 2012 ontketende Bic al een gelijkaardige golf van verontwaardigigen toen het Cristal For Her introduceerde als een “gamma voor vrouwen” - met roze, lichtblauwe, fuchsia, lichtrode en paarse pennetjes. Ook toen was Bic het onderwerp van spot door vrouwen én mannen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]