“Look like a girl. Act like a lady. Think like a man. Work like a boss.” De slogan van de Zuid-Afrikaanse campagne van Bic op de sociale media leverde het merk vooral negatieve aandacht op, te meer omdat ze uitgerekend op Nationale Vrouwendag liep. Bic maakte een en ander des te erger op door een halfslachtige verontschuldiging te posten alvorens de campagne te schrappen. Waarna een tweede verontschuldiging nodig was. Bic belooft “nooit meer” een vergelijkbare fout te maken.
In 2012 ontketende Bic al een gelijkaardige golf van verontwaardigigen toen het Cristal For Her introduceerde als een “gamma voor vrouwen” - met roze, lichtblauwe, fuchsia, lichtrode en paarse pennetjes. Ook toen was Bic het onderwerp van spot door vrouwen én mannen.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]