Bic maakt vrouwen – wéér – boos


“Look like a girl. Act like a lady. Think like a man. Work like a boss.” De slogan van de Zuid-Afrikaanse campagne van Bic op de sociale media leverde het merk vooral negatieve aandacht op, te meer omdat ze uitgerekend op Nationale Vrouwendag liep. Bic maakte een en ander des te erger op door een halfslachtige verontschuldiging te posten alvorens de campagne te schrappen. Waarna een tweede verontschuldiging nodig was. Bic belooft “nooit meer” een vergelijkbare fout te maken.
In 2012 ontketende Bic al een gelijkaardige golf van verontwaardigigen toen het Cristal For Her introduceerde als een “gamma voor vrouwen” - met roze, lichtblauwe, fuchsia, lichtrode en paarse pennetjes. Ook toen was Bic het onderwerp van spot door vrouwen én mannen.


Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



