“Look like a girl. Act like a lady. Think like a man. Work like a boss.” De slogan van de Zuid-Afrikaanse campagne van Bic op de sociale media leverde het merk vooral negatieve aandacht op, te meer omdat ze uitgerekend op Nationale Vrouwendag liep. Bic maakte een en ander des te erger op door een halfslachtige verontschuldiging te posten alvorens de campagne te schrappen. Waarna een tweede verontschuldiging nodig was. Bic belooft “nooit meer” een vergelijkbare fout te maken.
In 2012 ontketende Bic al een gelijkaardige golf van verontwaardigigen toen het Cristal For Her introduceerde als een “gamma voor vrouwen” - met roze, lichtblauwe, fuchsia, lichtrode en paarse pennetjes. Ook toen was Bic het onderwerp van spot door vrouwen én mannen.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]