BIC recycleert gebruikte schrijfinstrumenten tot stadsmeubilair

Crea / News

BIC lanceert in België een grote inzamelcampagne voor gebruikte schrijfwaren. Het bedrijf doet dat in samenwerking met Terracycle, specialist in de verwerking van moeilijk recycleerbaar afval, en Plas Eco, fabrikant van buitenmeubilair van gerecycleerd plastic.

De Belgen worden aangemoedigd om hun gebruikte pennen, stiften of correctiemateriaal niet meer in de vuilnisbak te gooien, maar ze naar een inzamelpunt in een van de deelnemende winkels van Dreamland, Carrefour of Bureau Vallée te brengen. Deze schrijfwaren recyclage actie bouwt voort op de start in 2011. 

Om deze campagne nog meer zichtbaarheid en draagwijdte te geven, wordt de tramhalte aan het Louizaplein van 30 augustus tot 5 september in de campagnekleuren aangekleed. Uiteraard zijn er recyclagepunten voorzien.

En zat je al eens op een gerecycleerde bank die uit 4.800 afgedankte pennen en stiften bestaat? De allereerste gerecycleerde zitbank uit de collectie wordt geplaatst op het rondpunt Louiza in Brussel. Dit meubilair is goed bestand tegen weer en wind en kent lage onderhoudskosten. Op elk model komt een plaatje met uitleg.

De bedoeling van dit initiatief? De kringloopeconomie een duwtje geven, sensibiliseren over recyclage en onze planeet beschermen. Céline Boussougant, hoofd schrijfwaren bij BIC Group, legt uit: Sinds 2011 zette BIC een recyclingprogramma op voor gebruikte schrijfwaren. Dit jaar willen wij, dankzij deze actie, een stapje verder gaan door deel uit te maken van de kringloopeconomie. De recyclage van gebruikt schrijfmateriaal tot straatmeubilair is een primeur in België. We zijn erg trots op de samenwerking met onze partners. En we moedigen de Belgen aan om langs te komen op het Louizaplein of hun schrijfwaren te recycleren in een van de deelnemende winkels.”

Deze actie is het resultaat van een samenwerking tussen BIC, Outsight, OMD en JCDecaux. Integer France stond in voor de reclamecampagne. Magnetik Agency verzorgde de communicatie naar pers en de campagne op sociale media met influencers.