AB InBev lanceert wereldwijd de #WeAllLoveBeer-campagne. Hiermee wil AB InBev komaf maken met het stereotiepe beeld van bier als mannendrank. Uit recent IPSOS-onderzoek blijkt immers dat het vooroordeel over de mismatch tussen vrouwen & bier nog steeds erg actueel is. Dit ondanks de vaststelling dat meer vrouwen bier drinken en dit ook hipper vinden dan voorheen. Een experiment door AB InBev opgezet in cafés, waarbij vrouwen een biertje bestelden en mannen een ander drankje, toont hoe de ober systematisch het biertje voor de vrouw aan de man geeft. 34% van de Belgische vrouwen en 54% van de mannen maakte deze situatie al mee.
Vandaag drinken 3 op 4 (72%) Belgische vrouwen bier, waarvan ruim 1/3de (39%) minstens één keer per week, blijkt uit dat IPSOS-onderzoek. Ruim 1 op 10 (12%) vrouwen zegt vandaag wél bier te drinken, terwijl ze dit 5 jaar geleden niet (6%) of zelden (6%) deed. De belangrijkste redenen om meer voor bier te kiezen is volgens 41% van de ondervraagde vrouwen de steeds grotere keuze aan bieren en diversiteit aan smaken. 1 op 3 vrouwen vindt bier vandaag hipper dan voorheen. “Het is misschien een verrassende vaststelling, maar het is duidelijk dat vrouwen de weg naar de wereld van het bier steeds beter kennen en volop het diverse aanbod ontdekken,” aldus Philippe Vandeuren, legal and corporate affairs director van InBev Belgium.
Deze campagne werd intern ontwikkeld door AB InBev US en wereldwijd uitgerold.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]