Big Wraps are back… met Custom Regie - interviews

big wraps

Media / News

big wrapsIn 2015 introduceerde Febelmag, die de grootste magazines in ons land vertegenwoordigt, het nationale sectoraanbod Big Wraps. Mooi, maar de resultaten bleven naar verluidt iets onder de verwachtingen. Op 27 maart herlanceren tien belangrijke spelers uit de magazinepers en hun respectievelijke regies (de Persgroep Advertising, IPM, IP Press, Produpress Advertising, Rossel Advertising, Roularta Media en Sanoma Advertising) dat aanbod, uiteraard nog altijd onder de wervende naam Big Wraps. Ter herinnering: drie doelgroepen (Men, Women & Shoppers) werden samen onder de merknaam Big Wraps gebracht als een erg handige tool (met één bestelbon voor alle inlassingen) om betrokken lezers met een hoge koopkracht te bereiken. Deze drie Big Wraps worden verkocht tegen een Prijs/TRP en een Kost/000. Lees: geen simpele prijs/TRP of Kost/000, maar een uitzonderlijke prijs of kost per doelgroep. Best buy gegarandeerd, zo luidt het.big wraps nl

Elke Big Wrap staat voor een selectie van solide magazinemerken volgens een uiterst simpele formule: één of meerdere inlassingen van 1/1 pagina quadri per titel. En het aanbod is geldig tot eind 2017. Eénmaal verkocht, kunnen de inlassingen verschijnen tot eind juni 2018. Nieuw is dat de verkoop van de Big Wraps in handen komt van Muriel Dressen en Thierry Magerman van Custom Regie. "Meer dan ooit zijn magazinemedia hele sterke merken die aan adverteerders hele kwalitatieve doelgroepen aanreiken, die een unieke band hebben met hun blad. En waar de boodschap van de adverteerder op een niet-intrusieve manier als een volwaardig onderdeel van de lees-ervaring wordt geapprecieerd en geconsumeerd in een relevante context," zegt Philippe Belpaire, general manager Roularta Media en voorzitter PubCom Febelmag. "De Big Wraps bieden aan adverteerders de mogelijkheid om drie voor hen interessante doelgroepen op een efficiënte en vlotte manier in te kopen tegen hele competitieve prijzen: VVA’s 18-54, Vrouwen 18-54 SG1-4 en Mannen 18-54 SG1-4. Magazines kennen een lange levensduur en worden verschillende keren ter hand genomen, waardoor de boodschap van de adverteerder meerdere malen tot bij de juiste doelgroep komt. Custom Regie is een regie die magazinemedia in haar DNA heeft en op een dynamische manier zal zorgen voor de prospectie van de Belgische reclamemarkt."

presse mag

Valérie Delain van de Persgroep Advertising wijst erop dat de betrokken uitgevers en regies met deze Big Wraps "een sterk nationaal en gecibleerd magazine-aanbod voorstellen dat een perfecte aanvulling kan zijn op audiovisuele of outdoorcampagnes." En voor Sophie Vanderwinkel, inbound sales manager bij Sanoma, blijven magazines een van de meest kwalitatieve manieren om te communiceren, op het vlak van context die de magazines kunnen bieden, op het vlak van doelgroepen en ook op het vlak van de band die de magazines wisten op te bouwen met de lezers. "Weinig merken kunnen bijvoorbeeld een evenement organiseren en hopen dat dat attractief genoeg is om op eigen kracht veel volk te trekken," zegt ze. "Enkel sterke merken zoals magazines kunnen zoiets voor mekaar krijgen. Het is een product dat de consumenten begeleidt in hun dagelijkse leven, waaraan ze gehecht zijn en die ze delen in hun omgeving."

Michel Mabille, COO bij Produpress, knikt instemmend. "Met het in de markt zetten van de Big Wraps krijgen adverteerders de kans om kwaliteitsvolle, betrokken en gesegmenteerde doelgroepen te bereiken via een gemakkelijke vorm van aankoop en tegen een optimale, concurrentiële prijs," zegt hij. "De uitgevers willen met de Big Wraps de aandacht 
trekken op de kwaliteiten van tijdschriften en op een mediamarkt waarvan de perceptie fel is beïnvloed door de digitale omwentelingen. De kwaliteit van de context, de nabijheid van de lezer, de kwaliteit van de reproductie van de reclameboodschap en het lange leven ervan zijn voordelen die het waard zijn om naar voren te worden geschoven. De pricing, heel duidelijk vastgelegd in functie van concurrerende media, wil adverteerders die magazines achter zich hadden gelaten of er minder hadden in geïnvesteerd, overtuigen om terug te keren. Er is geen betere aankoop mogelijk op de gecibleerde doelgroepen. En dat de commercialisering werd toevertrouwd aan Custom Regie garandeert een dynamische commerciële aanpak door een regie voor wie magazines de core business zijn."presse mag homme

Christian Kévers, CEO van MediaCom Belgium, wijst er tot slot op dat het aanbod berust op drie sleutelwoorden: "kracht, selectiviteit en besparing. De Big Wraps laten toe om titels van meerdere regies te combineren, om zo krachtige en selectieve packages aan te bieden rond specifieke doelgroepen, die - zoverre dat de opgelegde selectie goed is vastgelegd - bovendien zijn voordeel doet met een belangrijke korting als je mooi vooraf reserveert. Het doet een beetje denken aan het NP-aanbod van de dagbladpers, met het verschil dat je hier kunt selecteren op bepaalde doelgroepen. Al laat niet toe om even snel een dekking te krijgen, omdat de lectuur van magazines meer in de tijd wordt gespreid. Daarentegen ontbreekt het de Big Wraps, zoals alle regie-overschrijdende packages, aan soepelheid. Het is een 'standaard'-formule die misschien niet beantwoordt aan bepaalde doelstellingen die specifiek kunnen zijn voor een tijdschriftencampagne, zoals budget, verdeling Noord/Zuid, aantal , een doelgroep anders dan wat wordt voorgesteld..." Daar dient dan natuurlijk het 'gewone' aanbod van de diverse regies voor.