Biggie verhuist en floreert in nieuwe omgeving
Catherine Hubaut was op zoek naar een plek die met de ambities matcht. En zo geschiedde: de oprichtster van Biggie Benelux verhuisde het hebben en houden van het agency naar een gloednieuw kantoor. Liefde op het eerste gezicht was het, met de smaakvol gerenoveerde ruimte vol geschiedenis en authentieke elementen. En zo is Biggie vandaag klaar voor een nieuw tijdperk, met behoud van kwaliteit en essentie maar wél met de wil om te innoveren.
Catherine Hubaut is al zes jaar de drijvende kracht achter haar bedrijf, dat tot voor kort bekendstond als Gamned. Na een lange carrière in de media waagde ze de sprong naar de digitale sector, een gebied dat haar toen nog grotendeels onbekend was. Het werd het begin van een succesvol avontuur voor deze vastberaden vrouw, die altijd oog heeft voor detail. Ze laat niets onafgewerkt of vergeten, maar streeft constant naar perfectie. We worden dan ook met stijl ontvangen in de nieuwe kantoren van Biggie Benelux, gelegen aan de Sint-Hubertusstraat 17 in Sint-Pieters-Woluwe. Ze bruisen van energie, bevolkt door een jong, dynamisch team van meertalige creatievelingen. Het opvallende gebouw trekt meteen de aandacht, met een grote glazen erker in een metalen frame. Binnen wacht ons een immense ruimte, met beton en zichtbaar metselwerk. Hoge plafonds, trappen en kleine nissen van gegroefd hout bieden volop plek om te creëren, te brainstormen en ideeën uit te wisselen. Biggie heeft hier duidelijk zijn thuis gevonden.
Vergaderingen in kleine groepen, werken in een open ruimte,... het team is helemaal weg van de ruimte. Hubaut koos bewust voor deze nieuwe locatie, nadat het bedrijf dat ze zes jaar geleden mede oprichtte letterlijk en figuurlijk uit zijn voegen begon te barsten in de eerdere coworkingruimte. Ze zocht een plek die niet alleen voldeed aan de huidige behoeften, maar ook ruimte bood voor haar ambitieuze toekomstplannen. “Vanaf het begin zijn we altijd een beetje atypisch geweest binnen onze sector. Innovatie zit in ons DNA, en we hanteren een aanpak die afwijkt van die van andere bureaus. Datzelfde gevoel wilden we terugzien in onze nieuwe werkplek. Een standaard kantoorpand was dan ook nooit een optie.”