Bigtrees schudt bedrijfsleiders wakker

Crea / News

Dat er nog heel wat moet gebeuren om onze planeet een beetje leefbaar te houden voor de toekomstige generaties, weten we eigenlijk allemaal wel. Dat dit ook betekent dat je daar als bedrijf nu écht voor in actie moet schieten of je mist de boot, is volgens Bigtrees uit Gent nog te weinig common sense binnen het Belgische ondernemersklimaat. Bigtrees, dat als advies en communicatiebureau reeds 10 jaar op duurzaamheid inzet, kent intussen de de uitdagingen én valkuilen.

Vandaar dat Bigtrees een Linkedin-campagne lanceert waarin een aantal toekomstige CEO’s (in de leeftijd tussen de 9 en 11 jaar) het in een reeks video’s allemaal “nog één keer uitlegt” aan de huidige generatie. Bijvoorbeeld dat “je steentje bijdragen” geen kiezeltje is maar een flinke rots, hoe dat ook weer zat met anti-cyclisch investeren en dat als nu nog steeds niet serieus bezig bent met verduurzamen je over 15 jaar sowieso failliet bent.

Bigtrees roept de Belgische bedrijfswereld op om sustainabillable te worden. Oftewel in kindertaal: “goed voor de planeet en daar ook nog goed veel centjes mee verdienen.” Het Gentse bureau helpt daar graag een handje bij. En dat doet het sinds kort niet enkel meer met branding en (gedragsveranderings)campagnes, maar ook doormiddel van duurzaamheidsconsultancy. Zo kun je bijvoorbeeld ook bij Bigtrees terecht voor je volledige CSR-traject. Van berekening, via rapporting tot stakeholderscampagnes. Allemaal om het uiteindelijke doel dichterbij te brengen: van de duurzame keuze, de logische keuze maken!

Credits

Agency: Bigtrees
Account: Bieke Vermeire
Strategie: Wannes Van Giel
Creatie: Bouke Zoete
Design: Leyre San Miguel Iribar
Director: Bert Bocanette