Op 21 december, de kortste en dus donkerste dag van het jaar, stuurde Bike Republic influencers de ochtdenspits in om views te halen. Niet op sociale media, maar door zich op gevaarlijke fietspunten in heel Vlaanderen te laten opvallen in fluo. Met behulp van reflecterende Instagram cut-outs en fluo jassen werd een legertje lokale influencers aldus in het straatbeeld omgevormd tot…‘influoncer’. Zo gingen naast Sociaal Incapabele Michiel, als ambassadeur van de campagne, onder meer @mamavanvijf (zie foto boven), @lnknits, @chloevandenbussche en @claudiavanavermaet één dag offline. Om op de donkerste dag van het jaar als influoncer de aandacht te vestigen op het belang van fluorescerende kledij op de fiets. Een opvallende outdoor activatie die duidelijk maakt dat views halen in het verkeer één van de beste manieren is om ongelukken te voorkomen.
“Elk ongeval is er één te veel. Daarom proberen wij als grootste fietsretailer van het land onze klanten – en fietsers in het algemeen – met deze nieuwe ‘Influoncers’-campagne te sensibiliseren rond veiligheid”, verklaart Davy Claeys (Marketing Manager bij Bike Republic). “We zouden niets liever willen dat zoveel mogelijk fietsers ook zelf ‘influoncers’ worden en hun views halen in het verkeer.”
Waarom influencers? Voor Maike Borms (art director bij At-thetable) is het logisch: “Op sociale media doen influencers er werkelijk alles aan om gezien te worden. En dat kunnen ze als geen ander. Dus dachten we, laten ons die gedachte nu eens doortrekken tot in het verkeer. Met de invloed die influencers hebben, kunnen we fluo jasjes misschien van hun dorky reputatie afhelpen en de mensen veiliger door het verkeer krijgen.”
Naast de opvallende outdoor activatie en de daaraan gekoppelde Instagram-campagne werd voor deze lancering ook een digitaal content platform ontwikkeld op ikwordinfluoncer.be.
CREDITS
Client: Bike Republic
Contacts: Eva De Clercq, Bart Vandermaelen, Serena Vandamme, Davy Claeys
Agency: at-thetable
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Elias Dewulf en Maike Borms
Strategy Director : Jorian Vanvossel
Account Team: Diane Vandebroek, Ines Dhont, Marie Demesmaeker
Photographer: Kurt Stallaert, Maarten Verstraete
Video: Maarten Verstraete
Production Company: Greenhouse
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]