BikeRepublic geeft influencers views in het verkeer met At-thetable

Crea / News

Op 21 december, de kortste en dus donkerste dag van het jaar, stuurde Bike Republic influencers de ochtdenspits in om views te halen. Niet op sociale media, maar door zich op gevaarlijke fietspunten in heel Vlaanderen te laten opvallen in fluo. Met behulp van reflecterende Instagram cut-outs en fluo jassen werd een legertje lokale influencers aldus in het straatbeeld omgevormd tot…‘influoncer’. Zo gingen naast Sociaal Incapabele Michiel, als ambassadeur van de campagne, onder meer @mamavanvijf (zie foto boven), @lnknits, @chloevandenbussche en @claudiavanavermaet één dag offline. Om op de donkerste dag van het jaar als influoncer de aandacht te vestigen op het belang van fluorescerende kledij op de fiets. Een opvallende outdoor activatie die duidelijk maakt dat views halen in het verkeer één van de beste manieren is om ongelukken te voorkomen.

“Elk ongeval is er één te veel. Daarom proberen wij als grootste fietsretailer van het land onze klanten – en fietsers in het algemeen – met deze nieuwe ‘Influoncers’-campagne te sensibiliseren rond veiligheid”, verklaart Davy Claeys (Marketing Manager bij Bike Republic). “We zouden niets liever willen dat zoveel mogelijk fietsers ook zelf ‘influoncers’ worden en hun views halen in het verkeer.”

Waarom influencers? Voor Maike Borms (art director bij At-thetable) is het logisch: “Op sociale media doen influencers er werkelijk alles aan om gezien te worden. En dat kunnen ze als geen ander. Dus dachten we, laten ons die gedachte nu eens doortrekken tot in het verkeer. Met de invloed die influencers hebben, kunnen we fluo jasjes misschien van hun dorky reputatie afhelpen en de mensen veiliger door het verkeer krijgen.”

Naast de opvallende outdoor activatie en de daaraan gekoppelde Instagram-campagne werd voor deze lancering ook een digitaal content platform ontwikkeld op ikwordinfluoncer.be.

CREDITS

Client: Bike Republic

Contacts: Eva De Clercq, Bart Vandermaelen, Serena Vandamme, Davy Claeys

Agency: at-thetable

CD: Sebastien Van Reet

Creation: Elias Dewulf en Maike Borms

Strategy Director : Jorian Vanvossel

Account Team: Diane Vandebroek, Ines Dhont, Marie Demesmaeker

Photographer: Kurt Stallaert, Maarten Verstraete
Video: Maarten Verstraete

Production Company: Greenhouse