Billie Bonkers en Eva roepen op om minder water te eten

Voor de jaarlijkse Solidariteitsprijs van De Standaard ontwierp Billie Bonkers voor Eva vzw een opvallende advertentie die de impact van veeteelt op ons waterverbruik in de kijker zet. Onder de slogan “Eet minder water” benadrukken beide organisaties de gigantische hoeveelheid water die nodig is voor de productie van vlees. Nu we weer een lange hittegolf achter de rug hebben en ook de komende zomers steeds warmer zullen worden, is de boodschap om minder water te verbruiken brandend actueel.
“Als je weet dat er voor de productie van 1 kg rundvlees 15.000 l water nodig is, dan is onze oproep niet onlogisch,” verduidelijkt Fien Louwagie, community manager van Eva vzw. “Door vaker veggie te eten, bespaar je liters water.”
Het Gentse communicatiebureau Billie Bonkers specialiseert zich in campagnes rond gedragsverandering. Om mensen aan te zetten om minder vlees te eten, ontwierp het bureau een vrolijke, zomerse advertentie met een duidelijke link naar vleesconsumptie. Een stuk vlees eten, daar heb je een zwembad vol water voor nodig. Een confronterende boodschap in een aantrekkelijke verpakking.
Stemmen voor de inzendingen van De Standaard Solidariteitsprijs kan van 25 augustus tot 6 september via de app DS Nieuws, de nieuwsapp van De Standaard.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]