Billie Bonkers verliest creatief directeur Frank Van Der Heyden

News / People

Frank Van Der HeydenEind juli heeft de familie Bonkers afscheid moeten nemen van zijn directeur creatie en strategie Frank Van Der Heyden. Een jaar geleden werd er bij hem een kwaadaardige tumor ontdekt tussen zijn longen en ribben. Een intensieve chemokuur en radiotherapie hebben geen oplossing kunnen bieden. Hij overleed vorige week op 59-jarige leeftijd.
Frank begon zijn carrière bij McCann-Erickson in Brussel. Na passages bij Publicis en Lowe-Troost ging hij als freelance copywriter en radioproducer aan de slag. Dat leverde hem opdrachten op voor o.a. Tequila/TBWA, Telenet, Alpro, Delhaize en BNP Paribas.
In 2016 ging Frank aan de slag bij Billie Bonkers. Oorspronkelijk als copywriter, maar al gauw nam hij de rol van directeur creatie en strategie op. Hij was de man achter de naamsverandering van het communicatiebureau dat eerder CIBE heette en omgedoopt werd naar Billie Bonkers. Een naamswijziging die ook gepaard ging met een inhoudelijke koerswijziging van het bureau. Naast overheidscommunicatie, participatietrajecten en communicatiestrategie, wordt Billie Bonkers sinds enkele jaren regelmatig ingeschakeld voor creatieve campagnes, merkpositionering en brandingtrajecten. Altijd met de bewuste focus op projecten met een maatschappelijke meerwaarde. Zaakvoerder Soumaya Zaougui benadrukt het belang van de impact die Frank had op het bureau. “We verliezen niet alleen een collega. We verliezen een lefgozer, een woordkunstenaar, een creatief brein en iemand die er altijd voor ging. Frank heeft van Billie zijn levenswerk gemaakt. Hij heeft zijn stempel gedrukt op ons bureau en het is nu aan ons om zijn werk verder te zetten.”
Om die creatieve koers van Billie Bonkers verder uit te tekenen werd in september 2018 Marleen Van Der Plas opgenomen in de familie. Zij stond de voorbije jaren mee aan het roer van CCX, het interne communicatiebureau van Colruyt Group. Als creatief directeur bouwt zij samen met de studio van Billie Bonkers verder op de creatieve fundamenten die Frank Van Der Heyden nalaat.