Birgit Jackson wordt commercieel directeur Visual Solutions

News

BirgitJacksonSharp heeft Birgit Jackson benoemd in de nieuw gecreëerde functie van commercieel directeur voor de Visual Solutions divisie. Jackson zal het productassortiment en de portfoliostrategie voor de Europese salesregio’s bepalen en de marketing- en communicatiestrategie aansturen.

Jackson komt in dienst bij Sharp nadat zij bijna negen jaar bij NEC werkte, waar ze uiteindelijk hoofd van het productmanagement team was. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in productmanagement op zowel EMEA- als wereldwijd niveau. Jacksons eerste projecten bij Sharp zijn de nieuwe campagnes voor Big Pad, de lijn van toonaangevende, interactieve displays.

Jackson komt bij Visual Solutions in een tijd dat de divisie sterk groeit. Sharp heeft veel geïnvesteerd in het productassortiment en introduceerde tijdens ISE 2017 haar meest uitgebreide productportfolio ooit. Dat omvat onder meer oplossingen voor digital signage, unieke videowalls voor het luxe retailsegment en een complete lijn met interactieve displays, van instapmodel tot en met het meest geavanceerde model.

Sharp Visual Solutions profiteert van de investeringen van Foxconn in Sharp Corporation, waardoor het bedrijf in 2016 voor het eerst in drie jaar weer een winst noteerde.

« Sharp heeft de afgelopen twaalf maanden grote stappen gezet met de uitbreiding van het aanbod in segmenten als smart LFD, » aldus Birgit Jackson. « Voor mij is dit een ideale tijd om bij Sharp te komen werken. Ik ben niet alleen geïnspireerd door de energie van de Visual Solutions divisie, maar ook door de ondersteuning en de structuur bij Sharp Corporation. Sharp is een gerenommeerd merk, maar in de divisie Visual Solutions voelen we ons de uitdager. Ik ben ervan overtuigd dat we een grote rol zullen gaan spelen in de toekomst van de AV-industrie. »

« Bij Sharp vinden we dat mensen onze belangrijkste asset zijn, » vulde Sid Stanley, general manager Visual Solutions aan. « Birgit brengt uitgebreide ervaring met zich mee en we kijken er naar uit hoe zij het nieuwe productportfolio en de nieuwe positionering succesvol zal maken, zodat we ons marktaandeel kunnen blijven uitbreiden en gezien worden als een aanbieder van betekenis. »