Björn Joos: van Agency MD naar schrijver

Communication / News

Björn Joos, ex-managing director van Prophets, publiceert zijn eerste roman. Vanaf deze week ligt 'De familietrofee', uitgegeven door Manteau, in de boekhandel. 

“Gezien mijn achtergrond in de videogamesindustrie en digitale communicatiesector, zal het niet verbazen dat de digitale wereld een belangrijke rol in het boek speelt. Het is een wervelend verhaal over online dubbellevens met een vleugje virtuele realiteit. (Bijzonder actueel dus, met de lancering van de Apple Vision Pro). Verwacht je niet aan een techno-thriller of sciencefiction boek, wel aan een tragikomedie met een stevige portie humor,” hint Joos naar het boek. 

Joos werkte jarenlang op internationaal niveau in de videogamesindustrie. Vervolgens was hij medeoprichter van Prophets, een van de meest onderscheiden digitale communicatiebureaus. Daarnaast volgde hij steeds zijn passie voor literatuur en theater. Met 'De familietrofee' hoopt hij lezers aan te zetten om na te denken over digitale identiteit, een onderwerp dat steeds belangrijker wordt, en waar - naar zijn mening - ook dringend een wetgevend kader voor mag worden uitgetekend.