Blikjes Coca-Cola zonder label?

Coca-Cola zit zelden verlegen om een stunt, maar dit is er eentje met een duidelijke boodschap. Verdraagzaamheid, gelijkheid en gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid,... het zijn woorden die je wel vaker leest. De frisdrankengigant zet die woorden in daden om en verdeelt in het Midden-Oosten merkloze blikjes. Er staat enkel te lezen “Labels are for cans, not for people.” In een regio met 200 nationaliteiten en veel onderlinge strijd, en met een actie die samenvalt met de ramadan, is dit een statement dat kan tellen.
De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen FP7/DBX uit Dubai (deel van McCann Worldwide), Memac Ogilvy en Coca-Cola zelf. Coca-Cola heeft al een paar jaar campagnes die inspelen op de ramadan en op verdraagzaamheid. Eerder waren er ook al campagnes die Indiërs en Pakistani dichter bij elkaar moesten brengen. "Een wereld zonder etiketten is een wereld zonder verschillen," zo luidt de boodschap. En Coca-Cola liet het daar niet bij. Er zijn ook filmpjes die op hetzelfde thema werken, zoals zes mensen die elkaar niet kennen en de iftar - een gerecht dat tijdens de ramadan wordt opgediend zodra de avond is gevallen - verorberen, maar helemaal in het donker. Zodra het licht wordt aangestoken, blijkt hoe anders ze naar elkaar kijken zonder dat ze bij oogopslag op iemand 'een etiket kleven'. Wat dan weer aansluit bij de recente campagne “Let’s take an extra second”, tegen elke vorm van stereotypering en haat.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]