Coca-Cola zit zelden verlegen om een stunt, maar dit is er eentje met een duidelijke boodschap. Verdraagzaamheid, gelijkheid en gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid,... het zijn woorden die je wel vaker leest. De frisdrankengigant zet die woorden in daden om en verdeelt in het Midden-Oosten merkloze blikjes. Er staat enkel te lezen “Labels are for cans, not for people.” In een regio met 200 nationaliteiten en veel onderlinge strijd, en met een actie die samenvalt met de ramadan, is dit een statement dat kan tellen.
De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen FP7/DBX uit Dubai (deel van McCann Worldwide), Memac Ogilvy en Coca-Cola zelf. Coca-Cola heeft al een paar jaar campagnes die inspelen op de ramadan en op verdraagzaamheid. Eerder waren er ook al campagnes die Indiërs en Pakistani dichter bij elkaar moesten brengen. "Een wereld zonder etiketten is een wereld zonder verschillen," zo luidt de boodschap. En Coca-Cola liet het daar niet bij. Er zijn ook filmpjes die op hetzelfde thema werken, zoals zes mensen die elkaar niet kennen en de iftar - een gerecht dat tijdens de ramadan wordt opgediend zodra de avond is gevallen - verorberen, maar helemaal in het donker. Zodra het licht wordt aangestoken, blijkt hoe anders ze naar elkaar kijken zonder dat ze bij oogopslag op iemand 'een etiket kleven'. Wat dan weer aansluit bij de recente campagne “Let’s take an extra second”, tegen elke vorm van stereotypering en haat.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]