Blitzworks lanceert 'meesterwerk' voor Coca-Cola

In haar nieuwste reclamecampagne presenteert Coca-Cola zich als dé oplossing voor artiesten met nood aan inspiratie. Samen met het Londense agency Blitzworks realiseerde het merk een reclamefilmpje genaamd "Masterpieces" dat zijn naam niet gestolen heeft: inderdaad, regisseur Henry Scholfield heeft enkele van de beroemdste schilderijen ter wereld bijna letterlijk tot leven gebracht.
We bevinden ons in een museum, waar we het bekende werk van Andy Warhol uit 1962 zien met het flesje Coca-Cola. Dat flesje komt tot leven en wordt opgepikt door verschillende personages uit de kunstwerken die in het museum hangen. Terwijl het kleinood van schilderij naar schilderij gaat, verandert het van textuur volgens de technieken die gebruikt zijn bij het maken van de respectievelijke kunstwerken. Zo komt het flesje terecht bij Johannes Vermeers 'Meisje met de parel', Munchs beroemde 'De schreeuw' maar ook 'De slaapkamer' van Van Gogh , 'The Shipwreck' (JMW Turner) en ten slotte 'The Taiko (Drum) Bridge and the Yuhi Mound at Meguro' van Utagawa Hiroshige. Uiteindelijk landt het flesje op een bankje naast een kunststudent op zoek naar inspiratie - die laatste neemt het flesje en drinkt ervan, en dankzij de "Real Magic" van Coca-Cola ziet hij plots het licht.
Onder de video laat Coca-Cola nog het volgende optekenen: "Kijk maar wat er gebeurt wanneer het universum samenkomt onder het motto 'Real Magic' en een jongen helpt die wat steun en inspiratie kan gebruiken." Een mooie manier om het merk te promoten en de kunstwereld voor een breed publiek toegankelijk te maken.
Credits
Director : Henry Scholfield, Academy films
Chief Creative Officer : Michael Faust
Producer : Ash Lockmun
Executive Producer : Simon Cooper
Agency / Creative : BLITZWORKS
Chief Executive Officer : Ajab Samrai
Chief Executive Officer : Marcus Brown
Project Manager : Bryan Obonyo
Agency / Creative : Heads Up Production
Producer : Tim Page
Producer : Francine Lindsay
Print Producer : Lisa Dickenson
Production
Production Manager : Antonia Vickers
Production Assistant : Emily Lucienne
Production Manager : Katy Smith
1st AD : Aleksei Smoliar
Director of Photography : Ben Todd
Production Designer : Mark Connell
Costume Designer : Kate Forbes
Motion Graphics : Julian Hermannsen
Casting : Kharmel Cochrane
Storyboard Artist : Vince Wei
Production : LANE Casting
Production : Heads Up Production
Production Assistant : Laura Knapp
Post Production / VFX : Electric Theatre Collective
Executive Producer : Antonia Vlasto
Creative Director : Ryan Knowles
CG Supervisor : Greg McKneally
Colourist : Luke Morrison
Coordinator : Emily Coyne
Editorial : tenthree
Editor : Ellie Johnson
Edit Assistant : Jules Bayer-Crier
Music / Sound : Yessian Music
Chief Creative Officer : Brian Yessian
Creative Director : Gerard Smerek
Creative Director : Michael Dragovic
Composer : Garth Neustadter
Sound Designer : Jeff Dittenber
Sound Mix : Scott Gatteno
Music Supervisor : Lars Makie
Animation : Electric Studios
Digital OOH Concept : OpenX/David
Digital collectible collection : TAFI & BLITZWORKS
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]