Blitzworks lanceert 'meesterwerk' voor Coca-Cola

Crea / News

In haar nieuwste reclamecampagne presenteert Coca-Cola zich als dé oplossing voor artiesten met nood aan inspiratie. Samen met het Londense agency Blitzworks realiseerde het merk een reclamefilmpje genaamd "Masterpieces" dat zijn naam niet gestolen heeft: inderdaad, regisseur Henry Scholfield heeft enkele van de beroemdste schilderijen ter wereld bijna letterlijk tot leven gebracht.

We bevinden ons in een museum, waar we het bekende werk van Andy Warhol uit 1962 zien met het flesje Coca-Cola. Dat flesje komt tot leven en wordt opgepikt door verschillende personages uit de kunstwerken die in het museum hangen. Terwijl het kleinood van schilderij naar schilderij gaat, verandert het van textuur volgens de technieken die gebruikt zijn bij het maken van de respectievelijke kunstwerken. Zo komt het flesje terecht bij Johannes Vermeers 'Meisje met de parel', Munchs beroemde 'De schreeuw' maar ook 'De slaapkamer' van Van Gogh , 'The Shipwreck' (JMW Turner) en ten slotte 'The Taiko (Drum) Bridge and the Yuhi Mound at Meguro' van Utagawa Hiroshige. Uiteindelijk landt het flesje op een bankje naast een kunststudent op zoek naar inspiratie - die laatste neemt het flesje en drinkt ervan, en dankzij de "Real Magic" van Coca-Cola ziet hij plots het licht.

Onder de video laat Coca-Cola nog het volgende optekenen: "Kijk maar wat er gebeurt wanneer het universum samenkomt onder het motto 'Real Magic' en een jongen helpt die wat steun en inspiratie kan gebruiken." Een mooie manier om het merk te promoten en de kunstwereld voor een breed publiek toegankelijk te maken.  

Credits

Director : Henry Scholfield, Academy films
Chief Creative Officer : Michael Faust
Producer : Ash Lockmun
Executive Producer : Simon Cooper

Agency / Creative : BLITZWORKS

Chief Executive Officer : Ajab Samrai

Chief Executive Officer : Marcus Brown

Project Manager : Bryan Obonyo

Agency / Creative : Heads Up Production

Producer : Tim Page

Producer : Francine Lindsay

Print Producer : Lisa Dickenson

Production

Production Manager : Antonia Vickers

Production Assistant : Emily Lucienne

Production Manager : Katy Smith

1st AD : Aleksei Smoliar

Director of Photography : Ben Todd

Production Designer : Mark Connell

Costume Designer : Kate Forbes

Motion Graphics : Julian Hermannsen

Casting : Kharmel Cochrane

Storyboard Artist : Vince Wei

Production : LANE Casting

Production : Heads Up Production

Production Assistant : Laura Knapp

Post Production / VFX : Electric Theatre Collective

Executive Producer : Antonia Vlasto

Creative Director : Ryan Knowles

CG Supervisor : Greg McKneally

Colourist : Luke Morrison

Coordinator : Emily Coyne

Editorial : tenthree

Editor : Ellie Johnson

Edit Assistant : Jules Bayer-Crier

Music / Sound : Yessian Music

Chief Creative Officer : Brian Yessian

Creative Director : Gerard Smerek

Creative Director : Michael Dragovic

Composer : Garth Neustadter

Sound Designer : Jeff Dittenber

Sound Mix : Scott Gatteno

Music Supervisor : Lars Makie

Animation : Electric Studios

Digital OOH Concept : OpenX/David

Digital collectible collection : TAFI & BLITZWORKS