Blockchain Creatives zet Antwerpse Slachthuis-site op de kaart

Crea / News

In 2017 keurde Stad Antwerpen het Masterplan voor de Slachthuis-site goed en in 2019 werd het Ruimtelijke Uitvoeringsplan vastgesteld en daarmee ook het startschot gegeven voor de werken. Eerst op de planning: de bouw van de nieuwe hightech AP-campus voor 2.500 studenten. Parallel wordt ook de bouw opgestart van het eerste residentiële project Groene Poort en wordt het park De Kalverwei aangelegd. Ook de aanleg van het Lobroekplein staat vooraan op de agenda. De werken aan het park en het plein starten begin 2023.

Triple Living, van onder andere het Nieuw Zuid in Antwerpen, zet samen met Immobel, bekend om haar duurzame vastgoedprojecten in België en tal van Europese steden, de schouders onder de Slachthuis-site in Antwerpen Noord.
Eén van de speerpunten is het groene karakter voor de buurt: de Slachthuissite krijgt er 40.000 m2 aan parken, pleinen, waterlandschap en speelzones bij. In een latere fase wordt ook de Lobroekkade een grote parkzone, met plannen om van het Lobroekdok een zwemdok te maken. Tel daarbij nog de aanleg van het indrukwekkende Ringpark Lobroekdok en de overkapping van de Ring, en heel deze zone wordt een indrukwekkende groene long voor Antwerpen.

Blockchain Creatives tekende voor de website van de volledige Slachthuis-site en de campagne van het eerste project: Groene Poort. De website richt zich naar kopers en investeerders, maar ook naar buurtbewoners en andere actoren die het Masterplan via de blog "Damtwerpen" de volgende jaren op de voet kunnen volgen. De website zal regelmatig geüpdate worden wanneer er nieuwe projecten van start gaan.

De campagne voor Groene Poort loopt op social media en in de immo-katernen, met een opvallend beeld dat de tuinen en de rust in het midden van de stad benadrukt.