Blops mokt zenne saït in ’t Mèchels

Communication / News

website-blopsElke dag komen er wereldwijd zo’n slordige 140.000 websites bij. Maar hoe vaak ziet een Mechelse website het levenslicht? De communicatiemakers van Blops uit de Hanswijkstraat lanceerden een website over hun Mechels reclamebureau… in het Mechels.
Waar je op de meeste Belgische sites kunt kiezen tussen Nederlands, Engels en Frans, laat Blops de keuze tussen Nederlands en Mechels. Een bewuste strategie volgens zaakvoerder Bart Diricx: “Wij zijn gevestigd in Mechelen en daar zijn we trots op. Ik ben zelf Mechelaar en ik voel altijd een plezante connectie wanneer ik samen met stadsgenoten kan werken. Mechelen bloeit de laatste jaren helemaal open en daar plukken wij mee de vruchten van. Daarom leek het ons leuk om ons Mechels karakter extra in de verf te zetten.”
Zinnen uit het alledaags taalgebruik stonden snel op papier. Wanneer het echter over onderwerpen als webdesign en 3D-ontwerp ging, moesten ze bij Blops soms twee keer nadenken. De klanten van Blops reageerden al heel positief op de extra taal op de website van het bureau. Bart Diricx: “Onze Mechelse klanten zoals Foundation Mechelen, Huysmans verzekeringen, Absolem, Lamot, De Melkerij in Zemst vinden het super. Maar ook van niet-Mechelaars in ons klantenbestand kregen we toffe reacties. We werken voor grote bedrijven en kmo’s uit heel België. Op meetings bij die klanten probeert men nu soms een stukje in het Mechels te lezen. Dat geeft soms hilarische resultaten.”
Blops viert binnenkort zijn tiende verjaardag. Het bedrijf begon in het Mechelse Ondernemershuis en verhuisde recent naar een nieuw kantoor in de Hanswijkstraat, ingericht door de – ook Mechelse –buren van aerts+blower interieurarchitecten.