BlueMango stopt Neuhaus in het nieuw

160108_Linkedin Neuhaus 2

Design / News

160108_Linkedin Neuhaus 2Voor een rebranding bij Neuhaus kreeg BlueMango Design de kans om deze uit te werken naar een nieuwe identiteit voor de verpakkingen van het luxueuze chocolademerk. Bestaande producten en innovaties kregen aldus een nieuw jasje. Het eerste productgamma dat het bureau onder handen nam was dat van 15 chocoladetabletten, verkrijgbaar in zowel alle Neuhaus-winkels als duty-free zones op luchthavens.

NeuhausBlueMango Design hanteerde in dit verhaal hoge “taste appeal” als stokpaardje, uiteraard zonder terug te deinzen voor de betoverende elegantie en premiumness die hand in hand gaan met een tijdloos icoon als Neuhaus. Het designteam spitste zich hiervoor toe op details om het verschil te maken. Naast het minutieus uitwerken van de afgebeelde ingrediënten werd elke individuele tablet-verpakking ook afgewerkt met het subtiel plaatsen van vernissen, goude folie en reliëf. Ook werd er ruimte voorzien voor verleidende storytelling op elk product.

160315_Neuhaus stick linkedinEen tweede opdracht was het realiseren van een design voor het nieuwe chocoladesticks-gamma. Nieuwe producten die in het buitenland veel succes hebben en de trouwe klanten een on-the-go chocolate snack aanbieden in een handige verpakking. Andere producten zullen eveneens worden hernieuwd.

160315_Linkredin Neuhaus stick etui