Blügle: meer gevoel dan product

Media / News

logo-blugleBarefoot Studio lanceerde onlangs het crowdvertisingplatform Blügle. Blügle is actief met contentmarketing, maar wil ook andere zaken aanpakken zoals het fenomeen influencers, het omzeilen van adblockers en het probleem van videomarketing. Het platform is op dit moment in volle lancering.

Augustin Van Rijckevorsel (c) cyrus paques-4

Augustin Van Rijckevorsel (c) cyrus paques

Waarom? Emotie is en blijft het beste, indien niet het enige middel om op lange termijn een voorliefde voor een product en diens merk te bekomen. Om dat te ontwikkelen, is contentmarketing of ‘branded content’ voor adverteerders onontbeerlijk geworden (we bespraken dit al in ons zomernummer, PUB 5). De start-up Barefoot Studio heeft dat goed begrepen en lanceerde eind deze zomer Blügle, een nieuw platform dat de verbinding wil maken tussen adverteerders, influencers en bedenkers of makers van content. “Op die manier wil Blügle ook de problemen oplossen die te maken hebben met videomarketing op sociale netwerken,” legt Augustin van Rijckevorsel, stichter van Barefoot en oprichter van Blügle, ons het principe van dit nieuwe medium uit. Want Blügle is wel degelijk een medium met een redactionele lijn. Interessant om weten is dat Barefoot als startup net een financieringsronde heeft afgesloten die meer dan een miljoen euro opbracht. De meeste fondsen komen overigens van Belgische ‘family offices’.

Meer lezen? Zie het nieuwste nummer van PUB Magazine.