BMW en Lil Miquela ontdekken de echte wereld met de nieuwe iX2

4schools / Crea / News

Voor de lancering van BMW’s eerste volledig elektrische en hoogwaardig digitale iX2-model werkt het automerk samen met virtuele maker en digitale muze Lil Miquela. De populaire virtuele influencer, met welgeteld 2,7 miljoen volgers op Instagram, schittert als de ster van deze nieuwe campagne die draait om de schoonheid van het echte leven.

Om het emotionele en visueel indrukwekkende verhaal vast te leggen, heeft BMW’s bureaupartner Media.Monks, onderdeel van The Marcom Engine, samengewerkt met de veelgeprezen regisseuse Stefanie Soho van BWGTBLD. Mario Zaradic, creative director bij Media.Monks, had de creatieve leiding over het project. Samen hebben ze een film gemaakt met een nogal ongebruikelijke existentiële, evenals zowel serieuze als lieflijke toon. Zo zien we Lil Miquela de echte wereld ontdekken middels de nieuwe BMW iX2 en stapje voor stapje verliefd worden op het menselijk bestaan. Hiermee wordt de campagne teruggekoppeld aan Freude Forever, de merkvisie van BMW.

“Mensen maken al meer dan 100 jaar persoonlijke, emotionele herinneringen in de auto’s van BMW. De wereld en deze branche veranderen snel; digitalisering en elektrificatie hebben hun intrede gedaan, niet alleen in het product, maar ook in de marketing daarvan, en deze vooruitgang is belangrijk. In de toekomst zullen voertuigen niet alleen echte mensen door deze echte wereld blijven verplaatsen, maar ook echte mensen door virtuele werelden leiden. Deze connecties hebben we centraal gesteld in onze BMW iX2-campagne en het resultaat zal mensen ongetwijfeld raken,” vertelt Stefan Ponikva, vice president BMW brand communication and experience.

Patrick Klebba, executive creative director bij Media.Monks, vult aan: “Te midden van alle urgentie rondom Web3, het metaverse en AI van de afgelopen twee jaar, draait dit slimme stuk storytelling volledig om het echte leven. Lil Miquela herinnert ons eraan wat we hebben, hoe mooi het is, en hoeveel geluk we hebben dat we het hebben—dit is wat we mensen willen laten voelen.”

De ‘Make It Real’-campagne zal wereldwijd te zien zijn en gelanceerd worden in BMW’s primaire markten, namelijk EMEA, APAC en de Verenigde Staten. De films en foto's zullen online zichtbaar zijn als onderdeel van een bredere digitale en sociale mediacampagne. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met BWGTBLD, Rohtau, Recom en fotografie door Chris Nolte-Kuhlmann.

Credits

Client: The BMW Group

Head of BMW Content Creation and Production: Max Bauer

Customer Journey Campaign Lead BMW: Christina von Jakubowski

Project Lead Film BMW: Daniela Sykes

Project Lead Artwork BMW: Lisa Schmack

Dapper Labs / Lil Miquela:

Creative Director: Jessica Currie

CG Lead: Dhairya Patel

Agency: The Marcom Engine

Account Management: Susanne Schwermer, Nicole Niemann

Executive Creative Director: Patrick Klebba, Christof Deutscher

Creative Director & Project Lead: Mario Zaradic

Art Director: Tomic Lee, Moe Qubia, Junggle Kim

Copywriter: Oliver Schnitzer, Poppy Kilby-Tyre

Project Management: Britta Meisterjahn 

Strategy Director: Santiago Ramirez

Executive Producer: Patrick Cahill

Senior Producer (Film): Alexandra Kaesler

Producer (Artwork): Max Huber

Post Producer (Artwork): Vivianne Bonnefond

Post-Production Support (Film): Andrej Loebel

Production Film: BWGTBLD

Executive Producer: Julian Holland

Director: Stefanie Soho

Director of Photography: Oliver Millar

Music: Hugo Dubery and Gustav Karlström

Editing: Nik Kohler

Styling: Harper Slate, Julia Quante

Grading: Mikey Rossiter / Rare Medium New York

Line Producer: Tom Erhardt

Post Producer: Claudia Reissen, Victor de Castillo

Service Production: Bas Films

Post Production: Rohtau London

Executive Creative Director, VFX Supervisor: Jordi Bares

Executive Producer, Head of Production and Sustainability: Josh King

Post Producer: Romilly Endacott

AI Artist: Ahmed Abdelnaby

Senior CG Car Asset, Model and Texturing: Narek Gabazyan

Senior Lighting & FX TD: Mathias Villemont

Lead Nuke & Flame Compositor: Diego Camacho

Lead Flame Compositor: HongRu Chen

 

Service Production Artwork: Falca

Service Producer: Jack Daniel-Dempsey

Photographer: Chris Noltekuhlmann

Photoassistant: Florian Brandl

Post Production: ReCom

Post Production Artist: Pepe Alram, Daniel Seiler, Katharina Löffler

Post Production Supervisor: Lars Wittmak