BMW en Lil Miquela ontdekken de echte wereld met de nieuwe iX2
Voor de lancering van BMW’s eerste volledig elektrische en hoogwaardig digitale iX2-model werkt het automerk samen met virtuele maker en digitale muze Lil Miquela. De populaire virtuele influencer, met welgeteld 2,7 miljoen volgers op Instagram, schittert als de ster van deze nieuwe campagne die draait om de schoonheid van het echte leven.
Om het emotionele en visueel indrukwekkende verhaal vast te leggen, heeft BMW’s bureaupartner Media.Monks, onderdeel van The Marcom Engine, samengewerkt met de veelgeprezen regisseuse Stefanie Soho van BWGTBLD. Mario Zaradic, creative director bij Media.Monks, had de creatieve leiding over het project. Samen hebben ze een film gemaakt met een nogal ongebruikelijke existentiële, evenals zowel serieuze als lieflijke toon. Zo zien we Lil Miquela de echte wereld ontdekken middels de nieuwe BMW iX2 en stapje voor stapje verliefd worden op het menselijk bestaan. Hiermee wordt de campagne teruggekoppeld aan Freude Forever, de merkvisie van BMW.
“Mensen maken al meer dan 100 jaar persoonlijke, emotionele herinneringen in de auto’s van BMW. De wereld en deze branche veranderen snel; digitalisering en elektrificatie hebben hun intrede gedaan, niet alleen in het product, maar ook in de marketing daarvan, en deze vooruitgang is belangrijk. In de toekomst zullen voertuigen niet alleen echte mensen door deze echte wereld blijven verplaatsen, maar ook echte mensen door virtuele werelden leiden. Deze connecties hebben we centraal gesteld in onze BMW iX2-campagne en het resultaat zal mensen ongetwijfeld raken,” vertelt Stefan Ponikva, vice president BMW brand communication and experience.
Patrick Klebba, executive creative director bij Media.Monks, vult aan: “Te midden van alle urgentie rondom Web3, het metaverse en AI van de afgelopen twee jaar, draait dit slimme stuk storytelling volledig om het echte leven. Lil Miquela herinnert ons eraan wat we hebben, hoe mooi het is, en hoeveel geluk we hebben dat we het hebben—dit is wat we mensen willen laten voelen.”
De ‘Make It Real’-campagne zal wereldwijd te zien zijn en gelanceerd worden in BMW’s primaire markten, namelijk EMEA, APAC en de Verenigde Staten. De films en foto's zullen online zichtbaar zijn als onderdeel van een bredere digitale en sociale mediacampagne. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met BWGTBLD, Rohtau, Recom en fotografie door Chris Nolte-Kuhlmann.
Credits
Client: The BMW Group
Head of BMW Content Creation and Production: Max Bauer
Customer Journey Campaign Lead BMW: Christina von Jakubowski
Project Lead Film BMW: Daniela Sykes
Project Lead Artwork BMW: Lisa Schmack
Dapper Labs / Lil Miquela:
Creative Director: Jessica Currie
CG Lead: Dhairya Patel
Agency: The Marcom Engine
Account Management: Susanne Schwermer, Nicole Niemann
Executive Creative Director: Patrick Klebba, Christof Deutscher
Creative Director & Project Lead: Mario Zaradic
Art Director: Tomic Lee, Moe Qubia, Junggle Kim
Copywriter: Oliver Schnitzer, Poppy Kilby-Tyre
Project Management: Britta Meisterjahn
Strategy Director: Santiago Ramirez
Executive Producer: Patrick Cahill
Senior Producer (Film): Alexandra Kaesler
Producer (Artwork): Max Huber
Post Producer (Artwork): Vivianne Bonnefond
Post-Production Support (Film): Andrej Loebel
Production Film: BWGTBLD
Executive Producer: Julian Holland
Director: Stefanie Soho
Director of Photography: Oliver Millar
Music: Hugo Dubery and Gustav Karlström
Editing: Nik Kohler
Styling: Harper Slate, Julia Quante
Grading: Mikey Rossiter / Rare Medium New York
Line Producer: Tom Erhardt
Post Producer: Claudia Reissen, Victor de Castillo
Service Production: Bas Films
Post Production: Rohtau London
Executive Creative Director, VFX Supervisor: Jordi Bares
Executive Producer, Head of Production and Sustainability: Josh King
Post Producer: Romilly Endacott
AI Artist: Ahmed Abdelnaby
Senior CG Car Asset, Model and Texturing: Narek Gabazyan
Senior Lighting & FX TD: Mathias Villemont
Lead Nuke & Flame Compositor: Diego Camacho
Lead Flame Compositor: HongRu Chen
Service Production Artwork: Falca
Service Producer: Jack Daniel-Dempsey
Photographer: Chris Noltekuhlmann
Photoassistant: Florian Brandl
Post Production: ReCom
Post Production Artist: Pepe Alram, Daniel Seiler, Katharina Löffler
Post Production Supervisor: Lars Wittmak