BNP Paribas Fortis en Havas Media richten zich tot expats

Media / News

BNP expat 4Sinds 1 september, en gedurende een maand, verspreiden op Brussels Airport de digitale schermen van JCDecaux boodschappen voor expats die in België aankomen. Een digitale interface, ontwikkeld door Brussels Airport Company, werd ter beschikking gesteld van de partners. Hiermee kunnen ze een vernieuwende en personaliseerbare communicatiecampagne uitwerken.
Voor de expatcampagne ontwikkelden BNP Paribas Fortis en Havas Media voor het eerst in België een campagne met het ‘VIOOH Content’-platform (het vroegere Smart Content) op de luchthaven. De campagnespot bestaat in 15 taalversies om expats bij hun aankomst in België meteen in hun moedertaal aan te spreken. Door deze contextualisering van de campagne wordt de boodschap beter onthouden (+53%) en stijgt ook de merkoverweging (+10%).
Hoe werkt het? De informatie over aankomende vluchten wordt in realtime uitgewisseld tussen het nieuwe digitale platform en het ‘VIOOH Content’-platform. De spot wordt op de schermen langs het traject dat de reizigers afleggen dus automatisch uitgezonden in de taal van het land waar de vlucht vertrokken is. De reclamespot zal dus bijvoorbeeld wordt uitgezonden in het Chinees wanneer er een vliegtuig uit Shanghai landt en in het Pools bij een vliegtuig uit Warschau.
Walter Torfs, Head of Brand Communication and Quality (BCQ) bij BNP Paribas Fortis, geeft uitleg bij de keuze voor contextualisering: « BNP Paribas Fortis is de bank voor een wereld in verandering. Eén van de grootste uitdagingen voor de toekomst is de combinatie van informatie en technologie in het belang van de klanten. Via deze campagne tonen we dat het ook perfect mogelijk is om de aankomende passagiers, soms ver van hun land van vertrek, het gevoel te geven ‘thuis te komen’ in de hoofdstad van Europa. Een maand lang hopen we de expat-community op een originele manier te verrassen. »
Credits:
Klant: BNP Paribas Fortis
Creative agency: Publicis
Media agency: Havas Media
Posterspecialist: Posterscope
Mediaregie: JCDecaux
Gebruikt netwerk: Arrivals Digital Screens Brussels Airport
Aantal schermen: 17
Duur: van 1 tot 30 september 2018