BNP Paribas Fortis en Publicis Groupe beantwoorden vragen van Belgen

Crea / News

Praten over geld? Belgen zijn er nogal discreet over, waardoor we met veel vragen blijven zitten. En daar komen er alleen maar meer van. Ineens het vertrekpunt van een nieuwe campagne. Als 'Positive Bankers' wil BNP Paribas Fortis de Belgen helpen met hun geldzaken. Met een grootschalig nationaal onderzoek ging BNP Paribas Fortis op zoek naar de meest gestelde financiële vragen van de Belgen. Met de serie Ask Your Bank bieden ze een antwoord op die vragen, in duidelijke taal. Want het leven makkelijker maken, ook dat is Positive Banking.

Het platform werd bekend gemaakt op radio en social media maar ook via gesponsorde artikels. De radiocampagne laat de innerlijke stem van 4 personages horen, die elk met hun eigen vragen zitten. Wanneer begin je te sparen voor je pensioen? Hoe schenk je best aan je kinderen? Is het al tijd voor die elektrische wagen? Hoeveel van je spaargeld kan je beleggen? Als je met vragen blijft zitten komen er alleen maar meer van. De spots zijn dan ook iets langer van formaat: 50 seconden. Een campagne die veel vragen oproept, maar gelukkig ook evenveel antwoorden voorziet.

Credits

Client (brand & contacts): BNP Paribas Fortis - Ann Baggerman, Catherine Ducamps, Catherine Hamers, Karen Casteels, Claude Lepère, Erwin Van Overloop, Claudia De Clercq, Leslie Avisse, Victorie Tregub

Account Director: Allen Marchant

Account Manager: Gaëtan De Meulenaere

Account Executive: Malika Gharbi

Sr Brand & Campaign Strategist: David Burny

Connection Planner: Anthony O'Donnell

Content Strategist: Christina Goosdeel

Creative Directors: Laurence Van de Putte & Mathieu Cardon

Creatives : Jolien Elegeert, Catheline Leroy

Copywriters FR: Benoit Menetret, Charles-Elie Chauvaux

Content Designer: Christopher Goossens

Art Buyer: Marie Libouton

Sound Lead: Tom Garcia

Sound Producer: Marie Libouton

Sound Engineer: Mathias Lewis

Digital Production Lead: Teo Rasmerita

HTML Integrator: Thierry Vandermeulen