BNP Paribas Fortis en Publicis Groupe steunen ondernemers na de lockdown

Crea / News

De coronacrisis treft ons allemaal: zowel op het vlak van gezondheidszorg, economisch als financieel. Als bank wil BNP Paribas Fortis alles in het werk stellen om ondernemers, bedrijven en zelfstandigen, die het kloppend hart zijn van onze economie en samenleving, doorheen deze moeilijke periode te helpen. Hun activiteiten opnieuw opstarten wordt voor heel wat klanten-ondernemers een hele uitdaging. Als financiële partner van deze ondernemingen wil de bank hen een extra duwtje in de rug geven met de campagne ‘Yes, we zijn open’. Deze campagne werd ontwikkeld door Publicis Groupe(creative concept & production), Havas Media (media recommendation) en Sqills (articles on website: portaits of entrepreneurs and their stories).

Met ‘Yes, we zijn open’ krijgen een aantal handelaars de kans om via de communicatiekanalen van de bank hun bedrijf in de kijker te zetten en hun verhaal te delen via de campagne, die loopt van medio mei tot eind juni. Op de BNP Paribas Fortis-website delen ze wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze de crisis hebben aangepakt, op welke manier de bank hen heeft geholpen, hoe ze de toekomst tegemoet zien… Daarnaast kunnen ze iedereen laten weten dat ze weer open zijn: via affiches op openbare plaatsen en in de bankkantoren, op sociale media en zelfs op radio en tv.

De lokale handelaars die tijdens de campagne aan bod komen, werden geselecteerd in overleg met de regio’s. Concreet valt de eer in de eerste golf te beurt aan: Maison Fleurie voor regio West-Vlaanderen, Karcher Van Mol voor regio Oost-Vlaanderen, SKM voor regio Vlaams-Brabant, Antwerpse Brouwcompagnie voor regio Antwerpen, Stock Luyckx XL voor regio Limburg, Palais des Thés voor regio Brussel, Ateliers Delmotte voor regio Hainaut, Ateliers Jean Del’Cour voor regio Luik en Grafé Lecocq Et Fils voor regio Brabant wallon/-Namur-Luxembourg. Later in mei en begin juni zullen nog twee golven volgen. In totaal worden 40 klant-ondernemers in de kijker gezet.