BNP Paribas Fortis viert 200 jaar aan de zijde van de Belgen

Crea / News

De geschiedenis van BNP Paribas Fortis begint in 1822 en is nauw verweven met die van België. Om deze band in de verf te zetten, werkten BNP Paribas Fortis en Publicis Groupe een nieuwe campagne uit. Ze onderstreept dat BNP Paribas Fortis al 200 jaar aan de zijde van zijn klanten staat om hun leven te vergemakkelijken én hun plannen te helpen realiseren.

Thema’s als duurzaamheid, mobiliteit, diversiteit, cinema en digitale toegankelijkheid staan hierbij centraal. De campagne die Publicis Groupe ontwikkelde, goochelt met de traditionele tijdlijn. Ze schetst de geschiedenis van de bank en België aan de hand van een paar belangrijke sleutelmomenten die een duidelijke impact hebben gehad op het leven van de Belgen.

De visuals voor de campagne zijn echte eye-catchers. Publicis Groupe ontwierp hiervoor anamorfe sculpturen. Afhankelijk vanuit welke hoek je naar de objecten kijkt, zie je een beeld uit het verleden, of een beeld uit het heden. De beelden zijn zowel in foto als in video te zien op sociale media en via bannering, digitale OOH en kranten. Tot slot zijn er nog baches op groot formaat die creatief gebruik maken van straathoeken om de link tussen verleden en heden in de verf te zetten.

Credits

Client (brand & contacts):
BNP Paribas Fortis:
Head of Communication Management: Jeannette Westerhout
Head of Communications Brand Engagement: Laurence Stavaux 
Communication Manager: Ann Baggerman
Communication Manager: Inge Wertelaers
Client Lead: Ellen Sonck
Account Director: Allen Marchant
Account Manager: Frédéric Haesendonck