BOA en Batopin praten over cash
Na een pitch tussen drie bureaus in drie rondes heeft BOA begin 2024 Batopin kunnen overtuigen om samen in zee te gaan. Batopin heeft als missie om een nieuw netwerk van geldautomaten door het hele land uit te rollen, onder de naam CASH. Batopin geniet de steun van vier banken (Belfius, BNP Paribas Fortis, KBC en ING).
Een omvangrijke strategische fase begon in januari. Na het betrekken van alle stakeholders, startte de eerste fase van de campagne op 9 maart. Dit resulteerde in drie opvallende paginagrote advertenties - in de gele kleur van CASH - die gedurende drie opeenvolgende weekends in alle nationale gedrukte media en hun digitale versies verschenen.
Een rechttoe rechtaan campagne die het merk CASH introduceert en de context op een eerlijke manier schetst. Daarnaast genereert ze traffic naar cash.be waar de volledige kaart van alle CASH-punten terug te vinden is. Dit dankzij een duidelijke call-to-action in de vorm van een QR-code.
De campagne was welkom: cash blijft een onderwerp dat de afgelopen maanden consumenten, handelaren, politici en pers bezighield, net zoals de evolutie van de rol van banken en hun filialen.
Karen Opdecam en Carl Andry werkten samen aan een strategie gebaseerd op het informeren van opinieleiders en het publiek om deze communicatiecampagne te starten. Er volgt ook een always-on luik waarin een multimediale campagne zal worden uitgerold parallel met de uitrol van CASH-punten op het grondgebied, één per werkdag tot eind 2025.
Deze twee kennen elkaar goed omdat ze enkele jaren geleden samenwerkten bij Air aan projecten zoals Amnesty International, Spa en Mobistar. Daarna volgde een periode waarin ze beiden voor andere bureaus en voor grote adverteerders werkten. Vandaag richt Karen Opdecam zich, gewapend met een Master van Vlerick, op merk- en bedrijfsstrategieën. Andry was lange tijd copywriter en creatief directeur, met ervaring in audiovisuele productie en televisie, voordat hij zich ook op strategie richtte.
De rest van de campagne zal de komende weken en maanden te zien zijn in verschillende grote en lokale media. Met als doel de toegankelijkheid en beschikbaarheid van contant geld bij de consumenten te brengen op plaatsen waar hij het nodig heeft.
Credits:
Client : Batopin
Chief Customer Officer : Marie Janart
Communication-Advisor : Wim Pauwels
CEO : Jeroen Ghysel
PR : Catherine Dhooghe
Agency : BOA
Strategic & Creative Directors : Karen Opdecam & Carl Andry
Client Service Director : Karen Opdecam
Copywriters : Carl Andry, Katleen Boogaerts, Philip Maes, Hedda Lubbers
Art Directors : Nicolas Jandrain
Digital Performance Marketeer : Sam Khokhar
Graphic Designer : Paul Biwer, Mathilde Waeterloos
Print Production : Christ Lannoy
Account Manager : Els De Hauwere
Media : Zigt