BOCA 2022: Propaganda en com&co trekken de lijst aan

Awards / News

De 5de editie van de BOCA's, de Best of Content Awards, leverde een oogst van 34 awards op. Maar liefst 12 verschillende bureaus vielen in de prijzen.

Met 9 awards was Propaganda het meest bekroonde bureau. Het won één Gold, één Silver en de Press Award met Istoir voor de case “Instanovel Strategy”. Nog één Silver Award en 2 Bronze Awards voor Onderwijs Vlaanderen met “No Cap”. 2 Bronze Awards voor Cera met “Notenkrakken” en Carrefour met “Carrefour Food Content Program” en één Craftsmanship Award voor Istoir met de case “The soundless return of Boris / Instanovel #1”. De 3 andere Gold Awards gingen naar Ogilvy Social.Lab/NRJ & Pink Ribbon met de case “Mix4Boobs”, d-artagnan/Orange Belgium met de case “Proud to be Orange” en Happiness Brussels/OVK/PEVR met de case “Empty Rooms”.

Ogilvy Social.Lab won voor deze campagne ook nog een Silver Award en een Crafsmanship Award, terwijl d-artagnan nog tweemaal bekroond werd voor dezelfde campagne: met een Crafsmanship Award en de Grand Prix.

Nog twee andere bureaus vielen veelvuldig in de prijzen. Het gaat enerzijds om com&co met 6 awards: 1 Bronze Award en 2 Craftsmanship Awards voor Cevora met de cases “How Cevora sparks curiosity through content” en “Crash Course” en nog 1 Bronze en 1 Craftsmanship Award voor VIB met de case “On the origin of impact” en een laatste Craftsmanship Award voor Teamleader met de campagne “Agency Life: the podcast”. Anderzijds is er The Fat Lady met 4 awards: 2 Silver Awards voor UGent met de cases “Durfdenken.be” en “Studiekiezers”, een Bronze Award voor UGent met de campagne “Boekentoren Binnenstebuiten + Durfdenken.be”, en een Craftsmanship Award voor Liantis met de case “Employee Handbook”.