BOCA, BOA en BORA kiezen hun winnaars

Awards / News

Gisteren vormde het BMCC in Brugge het decor voor de prestigieuze 33e editie van de BOCA’s, BOA’s en BORA’s. Tijdens deze bijzondere avond werden de meest creatieve en strategische uitblinkers uit de Belgische communicatiesector in de spotlights gezet. Het evenement bracht professionals uit alle hoeken van de branche samen om de meest inspirerende en vernieuwende campagnes en projecten te vieren.

Benieuwd wie dit jaar de felbegeerde awards in de wacht sleepte? Ontdek hieronder de winnaars en hun winnende cases!

BOCA

De 7e editie van de BOCA, de Best of Content Awards, levert een oogst van 34 awards op. Maar liefst 15 verschillende bureaus vallen in de prijzen.

Met 7 awards voor 4 verschillende campagnes van Albert HeijnOVK/StreamzQuick en Verisure is Happiness het meest bekroonde bureau. Het wint maar liefst een Gold-, een Bronze- en vier Craftsmanship Award, en wordt zodoende ook het Agency of the Year.

HeadOffice en Hotel Bonka zijn sterke runner ups met elk 4 Awards; HeadOffice drie maal voor Brouwerij Haacht en één maal voor A.S. Adventure; Hotel Bonka twee maal voor De Vlaamse Overheid, één maal voor Voka en nog een keer voor Vlaams Instituut voor Gezond Leven.

Ook OnlyHumans laat zich opmerken met 3 awards; twee voor STIHL en één voor The Institute of Tropical Medicine.

Ontdek alle winnaars op www.bestofcontent.be.

BOA

De 33° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards, levert een oogst van 44 Awards op, die over 15 verschillende bureaus worden verdeeld.

VML neemt dit jaar niet minder dan 13 BOA-trofees voor 4 verschillende klanten naar huis: 11.11.11, Child Focus, Lunchgarden en Bpost. Ze worden beloond met 8 Advertisers BOA, 3 Creative BOA, een BOA Sustainability Award, wat hen de Agency of the Year Award oplevert.

LDV United volgt op de tweede plek met 8 BOAs, waaronder 5 Advertisers BOA en 1 Creative BOA en een BOA Sustainability Award voor 3 klanten: Vanden BorreCM en Stop Darmkanker.

Ook Joe Public is het vermelden waard met 6 BOA voor VTM GO en Ethias. En dan volgen AKQA Brussels en LucyMortierbrigade en Mutant met elk 2 Awards.

Alle winnende cases staan op www.bestofactivation.be.

BORA

De derde editie van de BORA’s, de Best of Reputation Awards, levert een oogst van 45 awards op, verdeeld over 16 verschillende bureaus.

Dit jaar hebben zijn er twee Agencies of the Year. Met twee Gold, twee Silver, een Bronze en de Sustainability Award voor ConstrictivHelanVeolia en WPP kaapt AKQA Brussel PR de Agency of the Year Award samen met Walkie Talkie, met maar liefst een Gold, drie Silver en drie Bronze awards voor AmazonEventFlandersMeDirectVLAM en Vlaamse Overheid.

Ze nemen het onder de neus van MMBSY weg, dat vier Silver en twee Bronze awards wint voor A.S. AdventureMazda BELUX en Veritas.

Nadien komt BePublic met vijf Awards, gevolgd door Whyte Corporate Affairs met drie awards.

Ontdek alle winnaars op www.bestofreputation.be.