Boek Wim Vermeulen wint 'Bewustmaker'-Prijs

Awards / News

Vorig jaar werd de categorie 'Bewustmaker' voor het eerst toegevoegd aan de PIM Marketing Literatuur Prijs. De Bewustmaker is een boek dat een specifiek onderwerp behandelt dat niet 'typisch marketing' is, maar wel van invloed is op het marketingvak. In 2023 is dat Speak up now! van auteur Wim Vermeulen.

De jury vindt dat alle marketeers dit boek moeten lezen. Ook PIM schaart zich achter die boodschap, vertelt voorzitter Charelle Akihary: "Speak up now! laat zien wat een marketeer kan doen om duurzaamheid vanuit marketing te agenderen en zichtbaar te maken. Meer dan 80 procent van de consumenten kijkt naar bedrijven om de duurzame transitie te leiden. Toch slaat minder dan 10 procent van de duurzaamheidsboodschappen van bedrijven aan bij het publiek. Speak up Now! is wars van greenwashing. Het helpt marketeers op praktische wijze de shift te maken naar een wereld waarin zakelijk succes samengaat met het welzijn van onze aarde. Het boek initieert een beweging en dat is ook waar PIM naar streeft: dat we als marketeers betekenisvolle impact maken op de wereld."

Speak up now! is uitgegeven door Lannoo Campus en kost 34,99 euro.