Boekenfeest met DPG Media, Studio 100 en Standaard Boekhandel
Van 24 oktober tot 11 november organiseert Standaard Boekhandel het Feest van het Boek, samen met DPG Media en Studio 100. Niet toevallig: er is dit jaar geen Boekenbeurs (those were the days...) en tal van boekhandels organiseren (voor zover de coronamaatregelen dat toelaten) eigen activiteiten. De komende weken worden overal in Vlaanderen coronaproof boekenfeestjes georganiseerd in de winkels van Standaard Boekhandel en in onafhankelijke boekhandels. Boekenfans kunnen langsgaan voor verschillende belevingssessies met schrijvers die hun verse boeken komen signeren, workshops of acties om een leuk boek te winnen. En Boek.be en de VRT hebben een eigen alternatief, met onder meer een hele reeks van interviews.
Standaard Boekhandel gaat hier voluit voor. Lien Camelbeke, directeur Marketing Standaard Boekhandel: “Met het Feest van het Boek willen we de Boekenbeurs dit najaar tot bij de mensen brengen. De samenwerking met DPG Media en Studio 100 is logisch omdat we dezelfde visie delen: vanuit de content mensen dichter bij ‘boeken’ brengen. Daarnaast zetten ook tientallen onafhankelijke boekhandels mee hun schouders onder het concept. Zo vieren we het boek in de traditionele periode van de Boekenbeurs tóch in nagenoeg elke boekhandel in Vlaanderen. We zien het als de kers op de taart van wat de Vlaamse boekhandelaar het hele jaar met heel veel passie en toewijding doet.”
Om het Feest van het Boek in de markt te zetten is er een mooie match tussen de boodschap van Standaard Boekhandel en de mediakanalen van DPG Media, zegt Jeroen Van Cauwenbergh, manager Concepts Publishing DPG Media:“Het Feest van het Boek zal de komende weken tot leven komen via native, online display, klassieke pagina's en radio. Vanuit DPG Media geloven we dat hiermee het startschot gegeven is voor een duurzame samenwerking die we de komende jaren verder zullen uitbouwen.”
DPG Media & leesplezier
De titels van DPG Media en leesplezier zijn twee handen op één boek, dus werd er een samenwerking opgezet. De redacties van Het Laatste Nieuws, De Morgen, HUMO en de magazines zetten mee hun schouders onder dit project. In de DPG Media-titels krijgen boeken en auteurs de komende weken extra aandacht met de traditionele boekenlijstjes, interviews met auteurs tot videocontent zoals 'De boekenkast van onze huiscolumnisten'. Ook radiozender Joe duikt in de boekenkast met een grote wedstrijd tijdens de herfstvakantie. De redacties van verschillende DPG Media-titels selecteerden bovendien enkele boeken die ze willen tippen aan hun lezers, die tips krijgen extra visibiliteit in de winkels van Standaard Boekhandel met een display van Het Laatste Nieuws, De Morgen en Humo. Bovendien krijgen nieuwe abonnees van Het Laatste Nieuws, De Morgen of Humo een interessante formule aangeboden. Wie voor twee jaar een hybride of volledig abonnement neemt, krijgt er een boekenbudget bovenop.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]