Boektopia en Cayman, dat spreekt boekdelen
Boektopia zit er weer op... en dit jaar vonden meer dan 53.000 boekenfans hun weg naar Kortrijk Xpo, dat is alweer 14% meer dan vorig jaar.
Cayman stond naar jaarlijkse gewoonte opnieuw in voor de volledige campagne, van mediastrategie tot producties voor elk kanaal. De nadruk lag ook dit jaar op het digitale luik met aangepaste campagnes voor Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn, YouTube en Google. Maar ook offline was het event niet te missen.
“Er was opnieuw zoveel waarmee we potentiële bezoekers konden triggeren: signeersessies, speurtochten, een heus voorleescircus, live kookdemo’s, podcastopnames, voorstellingen etc... En het heeft duidelijk gewerkt!” klinkt het bij Cayman.
En daar stopt het niet dit keer... Boektopia gaat namelijk nog Op toer! In november worden in Antwerpen, Leuven, Genk & Hasselt verschillende literaire events georganiseerd. De campagne om daarvoor mensen op de been te brengen loopt nu op volle “toeren”.
CREDITS:
Client: Boektopia
Client contacts: Patrick Boeykens
Agency: Cayman Creative Thinkers
Strategy: Karen Lemaire
Creative Direction: Hendrik Holderick
Project Management: Mauri Van Coillie
Account Management: Chloé Coppieters