Boektrailer maakt debuut in Vlaanderen


Sinds woensdag 16 maart krijgen bioscoopbezoekers in Vlaanderen geen filmtrailer maar een boektrailer te zien na het reclameblok. De boektrailer promoot Witte warmte van Dimitri Casteleyn. Hij vertelt in het boek het verhaal van de vertroebelde relatie tussen een vader en een dochter die één ding gemeen hebben: hun passionele zoektocht naar vrijheid. Witte warmte profileert zich als een tragische pageturner over de maakbaarheid van het leven, de hunkering naar vrijheid, de zoektocht naar warmte en keuzes die een gezin voor altijd veranderen.
“Dit is de allereerste boektrailer in de Vlaamse bioscoop die tussen de reclame en de film komt te staan," zegt Patrick Van Dijck, managing director van bioscoopregie Brightfish. “Bij ons weten is dit zelfs een internationale première. We proberen het voorprogramma zo aangenaam en entertainend mogelijk te maken. In dit geval verrassen we de bezoekers. Wat een trailer voor een film lijkt is uiteindelijk promotie voor een boek die wel op een heel filmische en impactvolle manier werd gebracht.”

Dimitri Casteleyn
De boektrailer voor Witte Warmte zal gedurende drie weken te zien zijn in de Art Pack-selectie en dus niet voor kinder- of familiefilms. In de bioscoop wordt een ingekorte versie van 30 seconden getoond van de boektrailer op Facebook. Die haalde daar op enkele weken tijd meer dan 45.000 views. Hij werd gemaakt door Kenneth Taylor en Martijn D’haene.
https://vimeo.com/159213049

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



