Sinds woensdag 16 maart krijgen bioscoopbezoekers in Vlaanderen geen filmtrailer maar een boektrailer te zien na het reclameblok. De boektrailer promoot Witte warmte van Dimitri Casteleyn. Hij vertelt in het boek het verhaal van de vertroebelde relatie tussen een vader en een dochter die één ding gemeen hebben: hun passionele zoektocht naar vrijheid. Witte warmte profileert zich als een tragische pageturner over de maakbaarheid van het leven, de hunkering naar vrijheid, de zoektocht naar warmte en keuzes die een gezin voor altijd veranderen.
“Dit is de allereerste boektrailer in de Vlaamse bioscoop die tussen de reclame en de film komt te staan," zegt Patrick Van Dijck, managing director van bioscoopregie Brightfish. “Bij ons weten is dit zelfs een internationale première. We proberen het voorprogramma zo aangenaam en entertainend mogelijk te maken. In dit geval verrassen we de bezoekers. Wat een trailer voor een film lijkt is uiteindelijk promotie voor een boek die wel op een heel filmische en impactvolle manier werd gebracht.”

Dimitri Casteleyn
De boektrailer voor Witte Warmte zal gedurende drie weken te zien zijn in de Art Pack-selectie en dus niet voor kinder- of familiefilms. In de bioscoop wordt een ingekorte versie van 30 seconden getoond van de boektrailer op Facebook. Die haalde daar op enkele weken tijd meer dan 45.000 views. Hij werd gemaakt door Kenneth Taylor en Martijn D’haene.
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]