Bol.com viert singles in België

Communication / News / Retail

Photo by rawpixel on UnsplashBol.com haalt de populaire winkeldag Singles’ Day naar België. Daarmee introduceert de winkel op 11 november een extra feestdag waarop je cadeaus aanschaft om jezelf te verwennen. Op deze dag zijn er bij bol.com scherpe kortingen in onder andere de productcategorieën: make-up, parfum, sieraden, elektronicagadgets, boeken, DVD’s. Op de ‘afteldagen’ 8, 9 en 10 november krijgen klanten al een voorproefje van Singles’ Day; elke dag staat één topdeal centraal.
« Er zijn steeds meer alleenstaanden in Vlaanderen, en in combinatie met de continue behoefte aan voordelige aanbiedingen en aandacht voor jezelf, denken wij dat nu ook België klaar is voor Singles’ Day. Al eerder introduceerden wij voor onze klanten de bekende retaildag Black Friday; er werd nog nooit op één dag zoveel besteed in onze winkel als toen, » legt Sacha Buyck, manager België bij bol.com, uit.
Volgens Gino Van Ossel, professor Retail bij Vlerick Business School, is de kans groot dat Singles’ Day in België een vaste waarde zal worden: « Singles’ Day past in een rijtje van uit het buitenland ingevoerde ‘feesten’, zoals Halloween en Black Friday, die intussen ook in België lokaal relevant en populair zijn. Toch is er iets bijzonder aan: in ons land valt hij in tegenstelling tot in het buitenland altijd op een feestdag en dus op een sluitingsdag van de meeste winkels. Net daarom verwacht ik dat meer Belgische webshops op de kar van Singles’ Day zullen springen, om ook die dag consumenten te bedienen. En hoe meer partijen meedoen, hoe groter de kans dat Singles’ Day op termijn in ons land zal uitgroeien tot een belangrijke koopdag. »
Dat Amerikaanse feestdagen bezig zijn aan een grote opmars bevestigt ook SendCloud, de all-in-one verzendtool voor webshops. « Black Friday (23 november) en Cyber Monday zullen samen een sterke impact op het totale volume pakketverzendingen hebben. Waar de groei vorig jaar 170 procent was, zal dit naar verwachting nu 190 procent zijn. Ook Singles Day (11 november), de vorig jaar door Bol.com geïntroduceerde feestdag (in Nederland), stijgt in populariteit en groeit met 20 procent. » Hoewel de feestdagenperiode altijd druk is voor webshops, zwaait Kerst hier dus niet meer de scepter.