BOL. EN LIJNCOM BRENGEN KERSTMAGIE TOT LEVEN MET REFLECTERENDE TRAMS

Crea / News

Met de feestdagen in aantocht verrast Bol. dit jaar niet alleen online, maar ook in het straatbeeld. In samenwerking met Lijncom werden twee kersttrams in Antwerpen en Gent omgetoverd tot ware blikvangers. Wat deze kerstcampagne bijzonder maakt? De reflecterende bestickering die de magie van de feestdagen visueel tot leven brengt.

Innovatieve samenwerking zet bol. in de schijnwerpers

De campagne onderscheidt zich door een creatieve aanpak waarbij Lijncom reflecterende bekleving heeft ingezet. Overdag trekken de trams de aandacht met hun prachtige kerstontwerp, maar ’s avonds ontstaat er iets bijzonders... de reflecterende klevers laten de kerstlichtjes fonkelen zodra er licht op valt, waardoor de magie letterlijk in het straatbeeld schittert.

“Bij Lijncom denken we verder dan traditionele formaten,” vertelt Christine van den Berghe, CEO van Lijncom. “We willen campagnes realiseren die door hun originaliteit opvallen en impactvol zijn. De reflecterende kersttrams zijn perfecte conversation starters naar een groot én breed publiek. Ze tonen hoe we creativiteit en innovatie inzetten om een merk zoals bol.op een unieke manier te versterken.”

“Het gebruik van trams past perfect binnen de strategie van Bol. om dichter bij de Vlaming te staan en de proximiteit te versterken. De zichtbaarheid en het brede bereik zorgen ervoor dat Bol. opvalt bij de lokale bevolking, terwijl de reflecterende kerstlichtjes ’s avonds extra in het oog springen, wat de impact van de campagne versterkt,” vult Katleen Janssens, client manager bij Mindshare, aan.

Van straat naar online gespreksonderwerp

De opvallende kersttrams zijn meer dan een visueel feest. Ze vormen een krachtige link tussen Out-Of-Home en online communicatie. Door hun opvallende design genereren ze gespreksstof en stimuleren ze momenten om te delen via de sociale media. Bovendien wijzen ze consumenten subtiel de weg naar het online platform van bol., die als webwinkel op deze originele manier naar buiten treedt.

Credits:

Client: bol. – de winkel van de kerstfixers
Client contact: Esmee Blom, Sophie Heeringa & Nick Rusman
Creatief bureau: Dept
Media agency: Mindshare – Katleen Janssens
OOH Specialist: Kinetic Belgium - Katrien Ickx