De wereldwijde mobiliteitsmaatschappij Bolt heeft zich verenigd met Snapchat om een nieuw filter te creëren die iedereen de kans biedt om zijn stad opnieuw uit te vinden. Dat door in realtime stedelijke ruimtes met minder auto's te visualiseren via augmented reality (AR). De nieuwe filter, genaamd P.E.O.P.L.E., detecteert geparkeerde auto's en verandert deze in ruimtes ontworpen voor bewoners, zoals openluchtcafés, fietspaden of groene zones. Het filter is beschikbaar voor miljoenen Snapchat-gebruikers wereldwijd.
Dit filter maakt deel uit van Bolt's nieuwste campagne, "Feels Like Home", die mensen aanmoedigt om te streven naar betere stedelijke omgevingen met minder uitstoot en verkeersopstoppingen. Een video toont ook hoe steden een verlengstuk van uw huis zouden moeten zijn, in plaats van een ruimte gewijd aan auto's.
Met de groei van stedelijke bevolkingen en steden die worden geconfronteerd met stijgende emissies door individueel vervoer, kan gedeelde mobiliteit mensen helpen af te stappen van het gebruik van privéauto's door de connectiviteit met openbaar vervoer te vergroten en tegemoet te komen aan verschillende mobiliteitsbehoeften.
Een recent consumentenonderzoek van McKinsey toonde aan dat bijna 50% van de mensen bereid is om hun privéauto's te vervangen door andere vervoersmiddelen in het komende decennium, en bijna 30% plant om meer gebruik te maken van micromobiliteit of gedeelde mobiliteit in het volgende decennium. Onderzoek van Bolt bevestigt ook dat 63% van de mensen denkt dat gedeelde mobiliteit (VTC, elektrische scooters, elektrische fietsen en autodelen) de noodzaak vermindert om een privéauto te bezitten.
Naast de Snapchat-applicatie zal de "Feels Like Home"-campagne geactiveerd worden op andere kanalen, waaronder sociale media en out-of-home media.