Belgen eten nog steeds te weinig groenten. Gemiddeld eten we slechts 145 gram groente per dag, ten opzichte van de aanbevolen 300 gram. Ook peulvruchten staan niet vaak op het dagelijks menu van de Belgen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid peulvruchten halen we gemiddeld niet. 1 op de 5 Vlamingen eet zelfs nooit peulvruchten. De 80% die dat wél doet, zet peulvruchten minder dan wekelijks op het menu. Dat terwijl de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 20 gram is en peulvruchten juist een bron zijn van eiwitten, vezels en vitaminen. Bonduelle wil consumenten helpen een gezonde en duurzame keuze te maken en lanceert daarom een nieuwe crossmediale campagne ‘Gestoomd smaakt het lekkerst’, waarmee zij Belgen willen aanmoedigen om Bonduelle maïs en peulvruchten aan de maaltijd toe te voegen.
De campagne, een creatie van Alfred International, vind je terug op online platformen zoals Youtube, Instagram en Facebook. De beelden laten zien hoe gestoomde crispy maïs, linzen en rode kidneybonen mexicaanse taco’s of een frisse salade nog extra smaak geven.
Credits
Bonduelle Nederland: Roel Goudsmits, Lianne Hanenberg
Creatie: Alfred International
Productie: Chuck Studio’s Amsterdam
Social campagne: Merkle
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]