Bonduelle en Alfred International hebben een boon voor peulvruchten

Crea / News

Belgen eten nog steeds te weinig groenten. Gemiddeld eten we slechts 145 gram groente per dag, ten opzichte van de aanbevolen 300 gram. Ook peulvruchten staan niet vaak op het dagelijks menu van de Belgen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid peulvruchten halen we gemiddeld niet. 1 op de 5 Vlamingen eet zelfs nooit peulvruchten. De 80% die dat wél doet, zet peulvruchten minder dan wekelijks op het menu. Dat terwijl de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 20 gram is en peulvruchten juist een bron zijn van eiwitten, vezels en vitaminen. Bonduelle wil consumenten helpen een gezonde en duurzame keuze te maken en lanceert daarom een nieuwe crossmediale campagne ‘Gestoomd smaakt het lekkerst’, waarmee zij Belgen willen aanmoedigen om Bonduelle maïs en peulvruchten aan de maaltijd toe te voegen.

De campagne, een creatie van Alfred International, vind je terug op online platformen zoals Youtube, Instagram en Facebook. De beelden laten zien hoe gestoomde crispy maïs, linzen en rode kidneybonen mexicaanse taco’s of een frisse salade nog extra smaak geven.

Credits
Bonduelle Nederland: Roel Goudsmits, Lianne Hanenberg
Creatie: Alfred International
Productie: Chuck Studio’s Amsterdam
Social campagne: Merkle