Bonduelle en Benk willen meer peulvruchten op hun bord

Crea / News / Retail

Bonduelle en het Nederlandse creatief bureau Benk claimen de maand van de peulvruchten in België! Gedurende de maand april worden shoppers bij Delhaize geactiveerd middels de 360°-activatiecampagne ‘Win je eigen kweektafel!’. Deze campagne sluit aan op de missie van Bonduelle om een betere toekomst te creëren door middel van plantaardig voedsel.

De gezondheidsraad adviseert om minimaal één keer per week peulvruchten te eten, maar dit wordt over het algemeen nog niet gedaan. Maar liefst 29% van de Belgische consumenten weet niet eens wat peulvruchten zijn. Dat blijkt uit een enquête van het Vlaams Instituut Gezond Leven gevoerd in september 2019. Hier zijn Benk en Bonduelle mee aan de slag gegaan en deze campagne draagt bij aan het doel om Belgen te stimuleren meer peulvruchten te eten en hun kennis over peulvruchten te vergroten. Want vaker peulvruchten eten is niet alleen gezond, het is ook goed voor de planeet!

Bij aankoop van een blikje Bonduelle peulvruchten bij Delhaize maken consumenten kans via www.win-bonduelle.be op één van de 100 kweektafels. Hierdoor maakt de consument op een activerende manier kennis met deze natuurlijke vleesvervangers én kunnen zij het proces van peulvruchten kweken zelf ervaren.