Bonka Circus en Fost Plus gaan voor het recycleren van alle verpakkingen
(update) In België worden bijna alle verpakkingen gerecycleerd, dat is enkel mogelijk dankzij de inspanningen van iedereen om goed te sorteren. Fost Plus blijft innoveren om zo efficiënt mogelijk te recycleren. Om al die verpakkingen te recycleren, hebben ze natuurlijk ook de hulp van iedereen nodig om hun goede sorteergewoontes aan te houden, op elk moment en overal.
Hiervoor riep Fost Plus de hulp in van Bonka Circus. Een grootschalige bewustmakingscampagne toont met zeer concrete voorbeelden aan dat sorteren loont. Deze is vertaald naar drie nationale televisiespots en een reeks online video’s. Daarin ontdekken de Belgen dat dankzij recyclage, een gebruikte verpakking grondstof wordt voor een nieuwe verpakking. Zo kan een flacon zonnecrème transformeren naar een fles javel of een fles azijn naar een fles Champagne.
“Dat we met z’n allen dagelijks sorteren is best belangrijk, maar het is zeker zo belangrijk dat we weten waarom we dit doen, tot wat dit concreet leidt. Handelen vanuit een intrinsieke motivatie is dan ook zoveel sterker dan enkel dit doen vanuit een verplichting,” zegt Adriaan Lowet, communication manager bij Fost Plus.
In een volgende fase zal het verhaal versterkt worden op radio met ‘ludieke’ spots waarin de transformatie, via recyclage, van de ene verpakking naar de volgende toegelicht wordt. Via sociale media zullen we de mensen motiveren om actief meer info te gaan zoeken over hoe ze kunnen sorteren, zowel thuis, onderweg, op school, op het werk of in hun vrije tijd.
“Voor de opzet en aanloop naar de campagne staken we de koppen samen om de juiste verpakkingstypes en transformaties te selecteren. Het was daarna een puzzelwerk om deze situaties herkenbaar te maken binnen het dagdagelijkse leven van de Belg. Het is enkel via co-creatie dat je samen tot zo’n sterk en verfrissend resultaat kan komen,” zegt Iris Warnants, senior account manager bij Bonka Circus.
Credits
Klant: Fost Plus
Klant contact: Adriaan Lowet, Valerie Bruyninckx, Françoise Verschaeve
Creatief Directeur: Bart Gielen
Creatives: Lennert Vedts, Bart Van Goethem, Frederik Vandenbril, Patrick Van Haperen, Raphael Kamp, Hugues Vanden Steen, Christopher Ballantine
Strateeg: Marie Nackaerts
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Manager: Iris Warnants, Kim Devos, Wim Michiels
Design: Gilles Valkenborg
TV, online & videoproductie: Amok
Regisseur: Willem Volker
Fotograaf: Daniiel Lavrovski
Radio & sound: Sonhouse
Media strategy & buying: Space
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]