Bonka Circus en Fost Plus gaan voor het recycleren van alle verpakkingen

Crea / News

(update) In België worden bijna alle verpakkingen gerecycleerd, dat is enkel mogelijk dankzij de inspanningen van iedereen om goed te sorteren. Fost Plus blijft innoveren om zo efficiënt mogelijk te recycleren. Om al die verpakkingen te recycleren, hebben ze natuurlijk ook de hulp van iedereen nodig om hun goede sorteergewoontes aan te houden, op elk moment en overal.  

Hiervoor riep Fost Plus de hulp in van Bonka Circus. Een grootschalige bewustmakingscampagne toont met zeer concrete voorbeelden aan dat sorteren loont. Deze is vertaald naar drie nationale televisiespots en een reeks online video’s. Daarin ontdekken de Belgen dat dankzij recyclage, een gebruikte verpakking grondstof wordt voor een nieuwe verpakking. Zo kan een flacon zonnecrème transformeren naar een fles javel of een fles azijn naar een fles Champagne.

“Dat we met z’n allen dagelijks sorteren is best belangrijk, maar het is zeker zo belangrijk dat we weten waarom we dit doen, tot wat dit concreet leidt. Handelen vanuit een intrinsieke motivatie is dan ook zoveel sterker dan enkel dit doen vanuit een verplichting,” zegt Adriaan Lowet, communication manager bij Fost Plus.

In een volgende fase zal het verhaal versterkt worden op radio met ‘ludieke’ spots waarin de transformatie, via recyclage, van de ene verpakking naar de volgende toegelicht wordt. Via sociale media zullen we de mensen motiveren om actief meer info te gaan zoeken over hoe ze kunnen sorteren, zowel thuis, onderweg, op school, op het werk of in hun vrije tijd.

“Voor de opzet en aanloop naar de campagne staken we de koppen samen om de juiste verpakkingstypes en transformaties te selecteren. Het was daarna een puzzelwerk om deze situaties herkenbaar te maken binnen het dagdagelijkse leven van de Belg. Het is enkel via co-creatie dat je samen tot zo’n sterk en verfrissend resultaat kan komen,” zegt Iris Warnants, senior account manager bij Bonka Circus.

Credits

Klant: Fost Plus 

Klant contact: Adriaan Lowet, Valerie Bruyninckx, Françoise Verschaeve 

Creatief Directeur: Bart Gielen 

Creatives: Lennert Vedts, Bart Van Goethem, Frederik Vandenbril, Patrick Van Haperen, Raphael Kamp, Hugues Vanden Steen, Christopher Ballantine 

Strateeg: Marie Nackaerts 

Client Service Director: Julie Proesmans 

Account Manager: Iris Warnants, Kim Devos, Wim Michiels 

Design: Gilles Valkenborg 

TV, online & videoproductie: Amok 

Regisseur: Willem Volker 

Fotograaf: Daniiel Lavrovski 

Radio & sound: Sonhouse 

Media strategy & buying: Space 

---

U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter... U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...