Bonka Circus en Konvert gaan voor 100% commitment

Crea / News

Er is momenteel heel wat krapte op de arbeidsmarkt, ook voor tijdelijke opdrachten. Voor heel wat uitzendbureaus, die een belangrijke rol vervullen bij het invullen van die krapte, is het enorm moeilijk om goed opgeleide en gemotiveerde uitzendkrachten te vinden. Dat ondervindt ook Konvert. Bonka Circus stond de uitzendgroep bij in het versterken van hun naamsbekendheid en positionering binnen de uitzendsector en naar werkzoekenden. Daarvoor vertrokken het Leuvense bureau en Konvert vanuit een diepgaande merkoefening die resulteerde in een nieuwe baseline/purpose: “We zijn pas content als jij content bent/Contents quand vous l’êtes. Pas avant.” Om de purpose tot leven te brengen, werd gewerkt met vier authentieke verhalen die het commitment van Konvert bewijzen onder de campagnelijn: “De Kracht van Konvert.”

Voor Thomas Dewinter, group commercial director, was het essentieel voor het merk Konvert om de purpose te bepalen: “Het bepalen van onze purpose is de uitdrukking van onze identiteit, waar we voor staan maar is ook een sturende gedachte binnen de organsiatie en geeft scherpte aan beslissingen. En we gebruiken onze purpose als basis voor het vormgeven van onze langetermijn strategie en marketing- & communicatieplan.”

“Voor heel wat uitzendkrachten is een persoonlijke aanpak de beslissende factor in de keuze voor een
uitzendbureau. Precies voor die persoonlijke aanpak gaan ze bij Konvert wel heel ver. Om dat commitment in the picture te zetten besloten we te werken met échte verhalen van échte Konvert-medewerkers. Op die manier landen we in een op en top authentieke én overtuigende campagne die meteen bewijst hoe ver ze bij Konvert gaan om mensen aan een échte match te helpen,”
 vertelt Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus.

De campagne toont het commitment van Konvert-medewerkers door in te zoomen op vier échte verhalen:

  • HR consultant Julie zette alles op alles om van een politieagent een fietsenmaker te maken.

  • Quality support officer Liesbeth stopt niet met het begeleiden van kandidaten tot ze een job gevonden hebben waar ze zich écht thuisvoelen.

  • HR consultant Sharena kijkt altijd verder dan de CV en gaat op zoek naar de verborgen talenten van uitzendkrachten.

  • Office manager Hind doet er alles aan om uitzendkrachten snel aan een nieuwe job te helpen.

In vier social awareness-video’s worden de verhalen van de Konvert-medewerkers verteld aan de hand van het kantoormateriaal dat minder aandacht krijgt dan hun uitzendkrachten. Een ludieke insteek om het commitment te accentueren. In de retargeting en bannering worden de potentiële uitzendkrachten aangespoord om een persoonlijk gesprek, dat de uitzendkrachten zélf kunnen inplannen, vast te leggen.

De campagne wordt verder ondersteund op radio, waar opnieuw de échte verhalen centraal staan. Daarnaast werd ook een print-advertentie gemaakt die te zien zal zijn in door Konvert gesponsorde eventmagazines.

Interne campagne

Voorafgaand aan deze externe campagne werd in 2021 een grootse interne campagne gelanceerd naar alle medewerkers. Via een online event, het interne Konvert Krachtenboek, posters van medewerkers, een live event en een interne moodfilm werd ervoor gezorgd dat iedereen in de organisatie de nieuwe purpose kende en mee kon uitdragen naar de buitenwereld.

Credits

Klant: Konvert
Klant contact: Thomas Dewinter, Manon Albers, Febe Snauwaert
Creatief Directeur: Jesse Vanophalvens
Creatives: Eva Dejonckheere, Lennert Vedts, Patrick Van Haperen, Raphael Kamp, Jesse Vanophalvens, Tony Naudts-Ducène, Willem De Geyndt, Ramin Afshar, Danny Visser, Bertrand Degreef
Content Creative: Marnicq Mengels
Strategic Director: Peter Verbiest
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Manager: Iris Warnants, Kim Devos, Wim Michiels
Design: Gilles Valkenborg
Online & videoproductie: Diplomat, Dickytall
Fotografie: Niko Caignie
Radio: Sonhouse
Online event: Fast Forward Events
PR: LEWIS PR
Media strategy & buying: ZIGT