“Wie Kringt, die wint” is niet meer. Want als pionier in circulaire economie en sociale tewerkstelling had De Kringwinkel - na meer dan 20 jaar gebruik van dezelfde baseline en huisstijl - nood aan een toekomstgerichte en frisse smoel. Onder leiding van Bonka Circus werd de weg naar de toekomst ingezet met een herpositionerende baseline: "Opnieuw Geluk". Dat is ook de titel van het nieuwe manifest van Kringwinkel, die terloops ook hun lidwoord lieten vallen. Het manifest werd vertaald in een herofilm mét social afgeleiden en visueel mission statement. De campagne werd verder ondersteund door POS-communicatie en voorafgegaan door een interne lancering.
Opnieuw geluk
In een nieuw manifest legt Kringwinkel zijn visie neer voor de toekomst. Daarin maakt Kringwinkel zijn ambities duidelijk om op een dag alles opnieuw te gebruiken. Dat vertelt ook Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus: “We wilden met Kringwinkel vooruitkijken naar een circulaire toekomst door iedereen te inspireren om het geluk van hergebruik te ervaren. Die mindset vertaalden we in de nieuwe baseline 'Opnieuw Geluk'. Die illustreert perfect dat je bij Kringwinkel steeds opnieuw geluk ervaart. Of het nu is door te geven, te kopen, óf omdat je er dankzij sociale tewerkstelling wél kansen krijgt. De baseline klinkt ook als 'op nieuw geluk' waardoor we meteen ook klinken op de toekomst.”
Het manifest en de nieuwe baseline zijn vertaald in een kleurrijke herofilm. “Alles wat je ziet in de video komt ook effectief uit Kringwinkel. Alle figuranten zijn authentieke klanten, gevers of medewerkers. Alweer een bewijs van hoe mooi het circulaire leven kan zijn,” zegt Lennert Vedts, art director bij Bonka Circus. De film leeft verder in kortfilms voor online. De campagne wordt verder ondersteund in POS en startte met een interne lancering bij de medewerkers van Kringwinkel. Nog even meegeven dat de rebranding werd verzorgd door Vrints-Kolsteren.
Credits
Klant: Herwin / De Kringwinkel
Klant contact: Linde Brewaeys, Karen Roose
Strategisch directeur: Peter Verbiest
Strategisch planner: Marie Nackaerts
Creatief directeur: Jesse Vanophalvens
Art Director: Lennert Vedts
Copywriter: Hans Verhaegen
Account manager: Kristof Debacker
Account executive intern: Marthe Muselaers
Designer: Gilles Valkenborg
Productiehuis: Les Mecs
Digital strategy: WAD
Branding: Vrints-Kolsteren
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]