Bonka Circus en Sparkx openen sportainmentpark in Hasselt

Crea / News

Sparkx opent op 17 mei de deuren in ​Hasselt. Via AR-simulatoren en andere technologische snufjes kan je er voetballen en basketballen, maar ook paragliden, sportvissen, alpineskiën... Je kan het er sportief opnemen tegen familie en vrienden of aan je techniek werken. Welke sporten je ook wil beleven, plezier en gezondheid staan steeds centraal. “Bij Sparkx willen we dat mensen zich goed in hun vel voelen. Meer bewegen helpt, maar ook gezonde voeding en je mentaal goed voelen, zorgen ervoor dat je sterker in het leven staat,” zegt medeoprichter Mathieu Renier.

Sparkx is een nieuw merk maar heeft grootse ambities. Na een strategische positioneringsoefening en branding kwamen ze samen met Bonka Circus tot een eerste openingscampagne: “Een bal keihard in de virtuele winkelhaak draaien, perfect synchrone dance moves met het hele gezin of gewoon een kippenvelmoment als je een nieuwe sport ontdekt? Die uitzinnige emoties vertaalden we in ‘The moment it Sparkx’. Da’s meteen mooi meegenomen voor een park dat Sparkx heet,” vertelt Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus. “The Moment it Sparkx vertaalden we visueel ook in een krachtige en kleurrijke 3D-spark, die de roodpaarsgele draad vormt doorheen de hele openingscampagne.”

“De sporten die we tonen, zijn niet lukraak gekozen,” gaat Lennert Vedts, senior creative bij Bonka Circus verder. “Met dans tonen we dat je bij Sparkx sporten met fun-gehalte in groep kan beleven, voor welke leeftijd dan ook. Voetbal is ook een belangrijke, omdat deze sport kan worden gespeeld in verschillende moeilijkheidsgraden, of je nu starter bent of gevorderd. Het computersysteem zorgt ervoor dat iedereen toch samen kan spelen. En de paraglider is een state-of-the-art simulator waarin je echt het gevoel krijgt naar beneden te duiken.”

“Wat ons verenigt met Sparkx is dat zij net als wij enthousiastelingen zijn die volop voor uitdagende projecten gaan en er 100% in geloven. Wij waren een aantal jaren geleden zelf een start-up en waren dan ook voorbereid op de rollercoaster die de oprichting van een bedrijf en de creatie van een merk met zich meebrengen. Als je ziet hoe de finale campagne letterlijk de uitvoering is van ons creatief concept dat we in februari 2022 presenteerden, dat bewijst dat het vanaf de eerste dag een echte match was tussen ons,” aldus Julie Proesmans, client services director bij Bonka Circus.

De openingscampagne is te zien in outdoor (digital en print) en op sociale media.

Credits

Klant: Sparkx 

Agency: Bonka Circus 

Klant contact: Michiel Van Schaik, Mathieu Renier

Creatief Directeur: Jesse Vanophalvens

Creatives: Johan Van Oeckel, Bart Gielen, Lennert Vedts, Frederik van den Bril, Marnicq Mengels, Barbara Dzikanowice

Strategie: Peter Verbiest, Marie Nackaerts, Jan Lammens 

Client Service Director: Julie Proesmans 

Account Manager: Iris Warnants, Kristof De backer

3D Design: Matthias Berghmans

DTP: Nele Van Assche

Branding: Lotte Neirynck

Design: Charlotte Slegers, Elke Broothaers

Fotograaf: Evert Thiry

Retouche: Katty Houtmeyers

Media strategy & buying: ZIGT Media

PR: Bepublic