Bonka Circus en UGent passen credo aan: ‘Durf Denken’ wordt ‘Denk Durven’

4schools / Crea / News

De UGent pakt opnieuw uit met een gedurfde imagocampagne. Samen met het Leuvense Bonka Circus doen ze dat door hun aloude en gekende slogan ‘Durf Denken’ om te draaien naar ‘Denk Durven’: “Alles begint bij denken. Dat zeggen we al jaren. Maar dat is pas het halve werk. Ons denken heeft meer dan ooit durf nodig. Durf om te doen,” luidt het in de campagne. De switch in credo, gesteund door een resem OOH-uitingen, voert een pleidooi om kritische gedachten ook om te zetten naar kritische daden.

We leven in uitdagende tijden. Grote maatschappelijke vraagstukken zoals de stijgende levenskost en klimaatverandering komen op ons af. Kritisch denken zit in de mens. En de missie van de UGent is dat denken aan te wakkeren.

“‘Durf Denken’ is al jaar en dag hét credo dat het kritisch denken aan de UGent perfect samenvat. Door dát credo aan te passen naar ‘Denk Durven’ willen we alle UGent’ers en het brede publiek een duwtje in de rug geven om hun kritische gedachten ook om te zetten naar al even kritische daden. We werkten een 15-tal varianten uit die via OOH affichage en online iedereen moeten triggeren om van braver dan ooit, naar braver than ever te gaan, vertelt Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus.

De campagne loopt van 13/02 tot 31/03 en is te zien als affichage, outdoor, digital billboards, aankleding op en in de UGent-gebouwen, interne communicatie UGent en online advertenties.

Credits

Klant: UGent

​Klant contact: Fran Desmet, Laurens Beke, Isabel Paeme, Marie-Aline Kruydt, Hilde Robberecht, Emmelien Werbrouck
​​Strategisch directeur: Peter Verbiest
​Creatief directeur: Jesse Vanophalvens
​​Creatieven: Auke Moonen, Alexander Noten
​Account manager: Kristof Debacker
​Copy: Hans Verhaegen, Vanophalvens Jesse
​Design: Vrints-Kolsteren
​Animatie: New Solid
​DTP: Nele Van Assche