Bonka Circus highlight de expertise van Acerta Consult

Crea / News

Acerta Consult gaf Bonka Circus de opdracht om zijn merk in de markt bekend te maken en het duidelijk te differentiëren van het moederbedrijf. Het doelpubliek? HR-professionals van grote KMO’s en middelgrote tot grote bedrijven. Het bureau koos voor een content marketing strategie om de expertise van Acerta Consult in de verf te zetten.

“Met deze nieuwe campagne voor Acerta Consult willen we ons in de HR-markt duidelijk positioneren als kennisleider en expert in HR-consultancy. Veel KMO’s en bedrijven kennen Acerta vooral als specialist in payroll services maar dankzij de nieuwe naam en de nieuwe positionering van Acerta Consult willen wij ons duidelijk profileren als consultant in HR-diensten,” zegt marketing director Ingrid Vandergeynst. “Acerta Consult speelt in op de uitdagingen waar bedrijven vandaag mee struggelen (arbeidskrapte, alternatief verlonen in het kader van groen HR-beleid,...). Dankzij de analyse van de HR-data van duizenden bedrijven, onze samenwerking met universiteiten en dankzij onze eigen diepgaande onderzoeken, beschikken wij over een grondige kennis om tendensen op de arbeidsmarkt te spotten en evoluties te voorspellen. Op die manier helpen wij bedrijven om een innovatief HR-beleid uit te stippelen. Gezien ons leiderschap in HR-kennis, leek de content marketing aanpak die Bonka Circus ons voorstelde dan ook de meest logische en geschikte strategie voor deze campagne. Bovendien is deze campagne hét uitgelezen moment om onze experten ook een gezicht te geven.”

De strategische aanpak bestaat uit een content stacking en batching van specifieke onderwerpen en thema’s die de expertise van Acerta Consult bewijzen. Anderzijds worden de eigen experts op de voorgrond geplaatst als ambassadeurs. Zo wil Bonka Circus de materie menselijker, toegankelijker en tastbaarder te maken.

Dit project, dat dit jaar door een aantal momentums ondersteund zal worden, werd vertaald naar een digitale campagne, landingspagina en kreeg een eigen visuele stijl. Hiervoor werd ook een uitgebreide fotoshoot georganiseerd om alle experts mooi in beeld te brengen.

Het eerste thema is motiverend HR-beleid. Een niet onbelangrijk gegeven de laatste jaren, want door de coronacrisis kwam het HR-beleid van heel wat bedrijven onder druk te staan. Hoe betrek je je medewerkers nog bij je organisatie in tijden van hybride- en afstandswerken? Door de huidige arbeidskrapte heeft een medewerker ook nog eens de touwtjes van zijn of haar carrière in eigen handen. Een motiverend HR-beleid is voor Acerta Consult dé oplossing om medewerkers bij een bedrijf te houden. Een grote social- en contentcampagne belicht alle aspecten van een motiverend HR-beleid. Twee video’s en vier artikels gaan uitgebreid in op het ABC-model (autonomie, betrokkenheid en competentie, de basisbehoeften om je als medewerker gemotiveerd te voelen), een motiverend loonbeleid en motiverend leidinggevenden.

Via socials ads op Facebook, Instagram en Linkedin en google search ads worden HR-specialisten geleid naar de expertise van Acerta Consult.

Credits

Klant: Acerta Consult
Klant contact: Ingrid Vandergeynst, Dorien Sterckx, Sylva De Creacker, Charlotte Vantomme, Chloe De Cuyper
Creatives: Lennert Vedts, Bart Van Goethem
Strateeg: Maarten Van Dromme
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Manager: Raisa Vanvoorden
Design: Gilles Valkenborg, Chen Vandeput, Sander Dufourmont
TV, online & videoproductie: Medialife
Fotografie: Niko Caignie
Social Media strategy & buying: We Are Digital