Book’u, een applicatie voor personeelsplanning in de horeca-, event- en retailsector, lanceert een nieuwe applicatie voor retailers in tijden van corona. Book’u helpt de retailer om het aantal bezoekers bij te houden volgens de oppervlakte van de winkel. De stroom van bezoekers wordt geregistreerd en laat de retailer toe om nauwkeurige berekeningen te maken en een overzicht te hebben van de voorbije openingsdag. De applicatie, Book’u Counter, is gratis beschikbaar op Android en iOS. “Gezien de huidige situatie hebben we beslist om metBook’U de Counter App te ontwikkelen om de retailer maximaal te ondersteunen. Retailers zijn vragende partij om inzicht te verwerven in het aantal bezoekers per vierkante meter en per tijdstip. Op die manier kunnen we ze helpen om hun bezoekersstroom te controleren en zo de veiligheid in de zaak waarborgen,” zegt Dieter Vanthournout, oprichter van Book’u.
Na het downloaden vraagt de app om de grootte van de zaak in te geven. Hierna kan het tellen gestart worden. Verschillende medewerkers kunnen tegelijk met de applicatie aan de slag. Op die manier wordt een overzicht gemaakt van het aantal bezoekers per tijdstip. Op het einde van de dag kan een rapport opgemaakt worden dat tot inzichten leidt. Dat laat de retailer toe om de bezoekersstroom te beheersen in de nabije toekomst. Book’u is actief in personeelsplanning voor retailers, horecazaken en bedrijven in de eventsector. De planningstool helpt om een pool van medewerkers efficiënt te beheren. Werknemers, uurregistraties en dimona-aangiftes worden op één plaats beheerd.